Betula: som du ser svarade jag still alive på hans inlägg om lav på hällmark, det är för mig sällsynt att hitta den på upptrampade stigar. Sedan skrev jag att jag att jag ej märker av spår efter motorfordon utanför stigarna. Kanske då en del skogsmaskiner men det är ju en annan femma. Men det är mina personliga iaktagelser.
Jag uppfattade dig som du tyckte att det var okej med att man åker på stigarna eftersom de redan är upptrampade. Jag tycker det minst lika illa.
Jag kan ju ha missuppfattat dig helt. Men jag blir lite uppröd av detta. Höll på att få stryk när jag skulle be ett gäng att sluta åka på våran samfällighet. Jag skulle hålla käften och lära mig allemansrätten. Och när jag svarade eller frågade om han var dum på riktigt eller om han bara spelade dum. Då vart han arg. Lite oturligt så hindrade hans kompis honom från att låta mig nytja nödvärn. Kompisar uppattade vår diskussion som komisk. Och de andra var medvetna om övertrampet och faktiskt ledde sinna enduro vrål åk till vägen. EN HEL KILOMETER.
Tyvärr har jag sett dem igen.