Ok kvarnträsk :-S om du inte tycker att vi skall stötta motorklubbarna så vi kan hjälpa till att lösa problemet så struntar alla i hela sverige med det nu när du inte vill ha det så. Kul att du är nöjd med att crosskillarna har en fin bana, kolla om det finns en enduroslinga? Om inte så kan du ju vara med om att stötta det arbetet så kanske dina problem försvinner och alla är glada. Nu fortsätter alla att gnälla på alla andra och vad var det någon skrev att man skall skjuta ner varandra. Ha ha jag skall ta fram bössan och ställa mig vid en rondell och meja ner alla som inte använder blinkers.
Jag har inte skrivit att ingen ska stötta motorklubbar, läs om, läs rätt.
Min situation; det finns en motorklubb i närheten, de har crossbana samt enduroslinga. Jag tror och hoppas att klubben informerar sina adepter om vad som gäller ang terrängkörning och jag tror inte att det är de som bränner efter 'våra' grusvägar, efter stigarna och i sandgropen utan det är vanliga nöjesåkande svenssons som 'tror' att det är ok att göra så. Jag gör det jag kan i det lilla formatet, försöker stoppa de jag kan och förklara att de inte får köra överallt samt att det är direkt olämpligt att göra det på känslig mark. Vissa skiter fullständigt i mig, andra lyssnar förhoppningsvis.
edit: Och det jag skriver bla här är mitt sätt att dra ett strå till stacken, att informera folk som 'tror' en massa, utan att idas ta reda på fakta själva.
Än har jag inte sett några förslag från din sida 'hur motorklubbarna ska stöttas'?
Senast ändrad: