När jag ska ut o vandra så ger jag mig iväg naken, frugan skjutsar ut mig till en enslig plats,jag springer ifatt en älg, stryper den o skär bort skinnet med en vass stenflisa som jag gjort med hjälp av att slå två stenar mot varandra, sen skär jag ut köttbitarna o lägger i en bit av skinnet som en påse som jag har över axeln med hjälp av en längre gren. (mao en sorts rygga)
(Förlåt, glömde rubriken ÄKTA FRILUFTSLIV, skulle rubriken vara)
Sen tar jag skinnet o drar det över mig, skär ut ett hål för huvet, kläde-dräkten är klar.
Sen viker jag ihop det kraftigare ryggskinnet till ett par skor som jag lindar fast med hjälp av senorna från älgen, likaså sätter jag nu fast den vassa stenflisan med ett ben från älgen med hjälp av senor.
Efter att ha grävt ner älgköttet i bitar med löv runt, så kan det ligga där o möra till sig för framtida behov...
Sen vandrar jag vidare, nu börjar jag bli hungrig, jag slår läger, bygger ett tak av granris, och gör en granrisbädd, sen tar jag pinnar o en sena o gör en drillborrständare o tänder på lämpligt naturligt fnöske jag samlat medans jag vandrat, typ bildäck,beg. toapapper etc.
Vatten samlar jag i skinnsäcken från älgskinnet, kokar granbarrste te av det bla. i säcken över elden.
Grillar lite älgfile, de ni !
Så brukar jag göra varannan gång jag ger mig ut i skogen för att klara att leva friluftsliv om det skulle skita sig, med de andra grejorna som jag har till friluftslivet, kläder,kök,skor,rygga,tält, TÄNDSTICKOR, etc
Det här borde alla göra varannan gång så att de klarar att leva friluftsliv utan förenklande utrustningar vilket skämmer bort oss så att vi glömmer det här med grundläggande friluftslivs-sätt som jag beskrivit.
Det största motståndet till att genomföra det här varannan gång kommer från frugan o jaktinnehavare, men då hon numera skjutsar ut mig på natten så är det ingen som ser min läckra kropp och som lök på laxen så står ju älgen o sover på natten vilket betydligt underlättar själva jakten o strypandet på älgen, den brukar knappt hinna reagera när jag med ett rejält tag kastar mig runt halsen på den, sömnig som den är...men det är inte så lätt att strypa en älg, den brukar springa iväg en bra bit, men häng kvar, till slut så lägger den sig ner någonstans, håll reda på vart den galopperar så du inte "älgar" iväg i skoge så att du inte hittar hem.
Du får då även träning på att hålla dig kvar på ryggen, vilket du kan komma långt med i Cowboykretsar, jag lovar...(prispengarna bara ligger o väntar på dig, ett litet tips från mig. Ds)
Det är synd att det förmodligen inte är så monga som klarar det här med äkta friluftsliv, utan står o skakar o biter sig i läppen o längtar till mammas varma kropp när batterierna tagit slut till "bergsprängaren" som de tar med sig för att hålla de otäcka oförklarliga ljuden som hörs i skogen borta från sig...
Och säg mig kära vänner, tror ni verkligen att någon jakträttsinnehavare skulle ringa till Polisen o säga att det är en naken karl som stryper älgar i min skog, så jag vill göra en anmälan om olaga jakt....nä just det mina vänner, så ut o prova det här, lite knöligt i början men sedan går det som en dans, och det viktigaste : Du är alltid redo !