Va fanken är det fär friluftsliv att tälta 90% av nätterna ?
Jag tycker att man missar närheten till naturen så mycket då, minns de gånger små skogsmöss
plirat med sina pepparkornssvarta ögon mot mig i fotogenlampans sken när jag vaknar till på natten i vindskyddet....mmmmm
Känna vinden fläkta över sovsäcken, lyfta på huvudet o titta in i den falnande glöden från lägereleden....mmmmm
Vakna på natten och se hur skyarna drar förbi på himlen,
uppleva månens sken över trädtopparna,mmmmmmmmm
Vända sig om och slumra in....
Det ovan beskrivna är jätteviktigt för mig att uppleva, när jag övernattar, och inte köra huvudet i en tältduk, samt fumla efter blixtlåset innan man kan krypa ut.
Alla väljer vad dom tycker är mest friluftslivsupplevelse, många gånger är det ju givetvis så att tält är nästan det enda vettiga alternativet, beroende på kyla, väder, och vilken plats man är på.
Jag måste tillstå att trots mina få tältnätter, så är jag en stor älskare av tält, jag har allt från extrema, lätta vintertält, till tunga bomullsvarianter ala 1950 talsmodeller....
Lustigt nog om det är skapligt väder så sover jag nog skönast i ett bomullstält av någon anledning, om jag kan välja ?
Men snälla ni, tro inte att jag tycker ni gör något fel när ni tältar så mycket, jag ville bara kluddra ner mina egna funderingar kring det här, så tälta på ni !, det är jättekul att så många är ute i
skog o mark, oavsett övernattnings-sättet.