Jag köpte min Bison Tinde mycket pga priset då jag ville testa utan att lägga ner för mycket pengar.
Man bör nog vara beredd att göra en del små modifieringar för att få den att fungera optimalt.
(Jag ska modifiera toppventilen så att den går att reglera inifrån samt ordna tilluftsventiler)
Fördelen med en billigare variant är att man vågar sätta saxen i tyget...
Sömnadsarbetet i min är inte helt first class.
Kan nog ge en utförligare värdering av funktionen efter sommaren...
Har provat att elda, det går att göra i syntetvarianten som jag har, det är väl ingen av tillverkarna som direkt rekommenderar öppen eld i lättviktsvarianterna vad jag sett. De föreslår kamin.
Har skaffat mig en eldspis som jag ska prova, man får väl elda lite försiktigare och välja bränslet lite bättre så att det inte blir stora glödflagor som gör lufthål i duken
[Ändrat av mattiasj 2005-05-25 kl 07:26]
Man bör nog vara beredd att göra en del små modifieringar för att få den att fungera optimalt.
(Jag ska modifiera toppventilen så att den går att reglera inifrån samt ordna tilluftsventiler)
Fördelen med en billigare variant är att man vågar sätta saxen i tyget...
Sömnadsarbetet i min är inte helt first class.
Kan nog ge en utförligare värdering av funktionen efter sommaren...
Har provat att elda, det går att göra i syntetvarianten som jag har, det är väl ingen av tillverkarna som direkt rekommenderar öppen eld i lättviktsvarianterna vad jag sett. De föreslår kamin.
Har skaffat mig en eldspis som jag ska prova, man får väl elda lite försiktigare och välja bränslet lite bättre så att det inte blir stora glödflagor som gör lufthål i duken
[Ändrat av mattiasj 2005-05-25 kl 07:26]