En aspekt som jag inte riktigt tycker har framkomit här i tråden är vikten av att alltid ha kameran väldigt lättåtkomlig. Själv har jag en numera ganska gammal klump som är stor som en systemkamera men som ändå inte är det (kan inte byta objektiv men har hyfsad optik (till skillnad mot en billig kompaktkamera som jag också äger, med många fler megapixlar men som ändå ger skräpbilder)).
Den största finessen med den här kameran är att den har tålt rätt mycket stryk och att den därför så gott som alltid kan hänga runt halsen. Då har jag den redo direkt när ljuset är precis rätt eller om en ilsken lämmel tittar fram. Om jag riskerar skav i nacken av remmen kan jag hänga upp den i ett spänne i topplocket. Om väderleken är fuktig kan jag ha kameran innanför regnjackan.
Den största finessen med den här kameran är att den har tålt rätt mycket stryk och att den därför så gott som alltid kan hänga runt halsen. Då har jag den redo direkt när ljuset är precis rätt eller om en ilsken lämmel tittar fram. Om jag riskerar skav i nacken av remmen kan jag hänga upp den i ett spänne i topplocket. Om väderleken är fuktig kan jag ha kameran innanför regnjackan.