Stort knivintresse - välj din favoritkniv

if ($_GET["showheroes"]) { echo ''; }
Tackar! Den funkar till och med bättre än väntat. Eftersom bladet är så litet så går det så fort
att bryna fram en färsk egg när det behövs. Och som jag använder den behövs det ofta.
Kjelll

Den var snygg, Hur fixade du bladet? Och vad använder du den till? Är lite sugen själv på en liknande!

/Andreas
 
Den var snygg, Hur fixade du bladet? Och vad använder du den till? Är lite sugen själv på en liknande!

/Andreas

Hej
Tack! En liten bit vertygsstål, 2mm, och en dremel så blev det ett blad. Har för mig att jag gjorde ett V-format jack åt trähållet för att få bladet att sitta kvar, plus epoxylim. Jag har inga möjligheter att borra i härdat verktygsstål, men dremla går.
Den används till allt från sprätta brev och öppna förpackningar till skära i läder och skrapa rent saker.
Dvs det mesta. Den är inte tänkt som en kniv jag ska vara rädd om. Den ska slita (och slipas :) ).
Kjell
 
Hej
Tack! En liten bit vertygsstål, 2mm, och en dremel så blev det ett blad. Har för mig att jag gjorde ett V-format jack åt trähållet för att få bladet att sitta kvar, plus epoxylim. Jag har inga möjligheter att borra i härdat verktygsstål, men dremla går.
Kjell

Var får man tag i bitar verktygsstål,
är bitar av bågfilsblad i samma genre? Dremel finns åtminstone hemma, till handtag kan man kanske hitta en bit ene i skogen.


/A
 
Borde funka, ta det försiktigt med Dremeln bara så inte ev värmebehandling tar stryk. Kyl ofta eller slipa under rinnande vatten om du har möjlighet.

//Per
Var får man tag i bitar verktygsstål,
är bitar av bågfilsblad i samma genre? Dremel finns åtminstone hemma, till handtag kan man kanske hitta en bit ene i skogen.


/A
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg