re
He John. Ja jääklar det var fina grejjer. Tack för att du visade dem
Blind Horse har tydligen splittrats, när man går in på hemsidan så finns det länkar till två olika bolag. Battle Horse Knives och L.T. Wright.
http://www.blindhorseknives.com/
Det var ju tråkigt då jag hade tänkt köpa mig en BHK Bushcrafter.
1. Sprang på ett par trevliga orange Mora på en loppis. Vore intressant om någon visste om det är något speciellt att veta om dem. De har ju olika stämplar så de kommer knappast från samma batch. Historia bakom det?
2. verkar ha någon form av rostskydd som om de varit avsedda att ligga i förvaring över lång tid.
3. Är det helt vanlig produktion eller för Televerket/Civilförsvaret eller liknande? Är de så gamla som 60-70-tal?
4. Finns det stort intresse för den här sorten så de skall förbli hyllvärmare eller säljas vidare?
Det samma! Fina knivar och ett mycket fint foto!Trevlig advent alla medlemmar
OK, tack för förklaringen! Det är fina Buckknivar, hur som helst! Själv saknar jag en auto i min samling. Det närmaste jag kommer är assisted.Nej Paul, de är köpta som "bastarder". Intresserad av stiletter när jag var yngre och sen lite gamla hederliga Buck-knivar ett tag och vad är då mer naturligt än konverterade diton? De inhandlades på eBay innan förbudet infördes mot den typen av knivar efter en viss flygplansincident.
Bakom mina exemplar ligger en lång historia som inkluderar att jag först blev pådyvlad en fake-variant, en Cumberland Mountain i S30V som tillhör de finaste ombyggda 110orna som finns i min jakt på graalen. Sen fick jag äntligen tag i Rangern men det var egentligen inte den jag ville ha. Den har dessutom en aning glapp i sidled i bladet även om det inte är mycket. Därefter fick jag syn på den Hunter jag har nu även om den första kom bort i posten men ersattes fritt av säljaren.
Sen har jag en ännu mycket längre historia om min standardHunter som räddade delar av min höft en gång när jag blev överkörd av en Pontiac Bonneville på en fest. Bakom många knivar finns en historia!!
Du har titanvarianten ser jag! Den hade jag inte haft något emot. Tar bort en av de stora nackdelarna men klassikern - vikten. Har dock aldrig känt på någon. Sen undrar jag vad det är för version du har med skollorna som ser flätade ut? Helt klart snygg!
Och här en mycket mindre traditionell kniv även om den nu har några år på nacken.
1. Trevligt, grattis! Fina knivar......
4. Dessa knivar tillverkade i stora upplagor. Av denna anledning är det tveksamt om de någonsin får ett samlarvärde. Dessutom är inte finishen och materialvalet sådant att det främjar en samlarmani direkt .
~Paul~
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |