A2:an fungerade förresten kanon. Som huggverktyg är den väl lämpad, tyngden ligger långt fram. Detta blir såklart en liten nackdel när man ska tälja, tröttar handleden lite. Som sagt så använder jag inte storkniv till att hugga så mycket utan sågar hellre. Däremot är det skönt med extra bladlängd när man får för sig att klyva ved.
Upphängaren på slidan som är öppningsbar var riktigt funkis. Skönt att slippa knäppa upp bältet när man ska ta på kniven.
Vid inspektion väl hemma så fann jag några knappt synbara märken i eggen, nästan luppkrävande. Antagligen uppstått från grus på veden som klövs. Kniven skar dock galant genom att pappersark fortfarande.
Vacker bild!
De flesta av mina Fällkniven fastbladare (S1, H1 och A1) har "chippat" vid första användningen. Tror att det beror på att fabrikseggen är ganska rå och därför i praktiken innehåller små "brottanvisningar". Efter att ha satt min egen egg så har jag trots ganska hård användning inte haft några problem med att dom "chippar". Min WM1 var ganska slö från fabrik så den fick en slipning på en gång och har inte chippat.
Klyver dock inte så ofta med kniv eftersom jag tar alla chanser jag får att använda en yxa.