Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Buköppnare

Vill bara visa en modell av buköppnare jag gör,två olika storlekar med bladlängd 80 och 100mm.
Stålet är AEB-L. Detta skaft är i Buckeye burl och ebenholts. Om intresse finns kontakta mej gärna.

http://www.jeknives.blogspot.com/

Bilagor

• ,öppn.jpg
    ,öppn.jpg
    12.7 KB · Visningar: 618
  • öppn2.jpg
    öppn2.jpg
    12 KB · Visningar: 620
Jag är förtjust i EKAs 88 Masur.

I köket kör jag med OBH Nordicas Oden-serie. En välbalanserad skapelse!
EKA 88 är en av mina absoluta favoriter. Har några själv i olika material på handtaget. Också en sådan som du här visar upp på bild.

Däremot är jag inte direkt förtjust i OBH Oden-serien ;)

~Paul~

re

Jäkla fin buköppnare puukare.

Här är en slida jag gjort till min äldre remington fällis. Gillar den skarpt o har den som edc så jag tyckte den förtjänade en slida. :)
mvh K-L

tv-179.jpg

ett-198.jpg

ett-195.jpg

Fin slira till trappern. snyggt filarbete, är det du?

Jag har ett par trapprar och borde nog fundera på slire då de är lite för stora och tunga för att bekvämt bäras i byxfickan. Jag har en redbone Case och en red bone Schrade av den typen samt en lite kortare och kraftigare remington mod 78 stagimitation delrin samt en Case minitrapper med CV blad och chestnut bone.

Minitrappern är nästintill perfekt för mina behov. Lagom stor. Ett spetsigt blad. Spets =viktigt och ett spayblad som går att öppna genom att gripa det, (pinchable). Jag gillar CV. Blir vasst lätt och håller skärpan rimligt. Samt mörknar vid användning som jag tycker ger ett levande och charmigt intryck för en EDC av gammelamerikansk typ.

Bosse

re

Hej Bosse.
Ser att du har en hel del mycket fina fällisar. Gillar de äldre :)
Tackar för att du gilla sliran :) Fällisen är en egen edc jag har och gjorde lite filework för att piffa upp den lite mer :)
Har en slimline case trapper jag funderar också på att göra en slira till.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg