OK, nu har jag inte kollat så noga, men i vilka detaljer kan du se att det rör sig om förfalskningar?Ja, den plus en likadan till.
~Paul~
OK, nu har jag inte kollat så noga, men i vilka detaljer kan du se att det rör sig om förfalskningar?Ja, den plus en likadan till.
Hm. Själv märker jag inga fel på själva kniven dock. Fällkniven kommer ganska ofta ut med diverse utseenden på både askar och slidor. Jag är nog inte lika säker som du att det rör sig om ett plagiat.Det jag såg var att fodralet var gråaktigt på insidan och ser slarvigt ut. Originalet är helsvart.
Det finns fler kännetecken om man haft en tydligare bild.
Normalt visar man ju också upp allt innehåll i lådan om man påstår att den är helt ny.
Någonstans känns det fel.
Det jag såg var att fodralet var gråaktigt på insidan och ser slarvigt ut. Originalet är helsvart.
Det finns fler kännetecken om man haft en tydligare bild.
Normalt visar man ju också upp allt innehåll i lådan om man påstår att den är helt ny.
Någonstans känns det fel.
F1 VG-10 "helt ny alldrig använd".
http://www.tradera.com/fallknivens-f1-vg-10-auktion_340893_144974108
Om kniven aldrig är använd, varför har de slarvat bort originalfodralet?
Var får du det ifrån, att orginalfodralet är bortslarvat?
När jag köpte min redan för 13 år sedan kunde man välja fodral till den, inget konstigt med det.
/P
Då kan du tala om för mig hur länge det stått "Fällkniven" på det öppna läderfodralet du har på bilden? Det fodralet är INTE original till den kniven, så enkelt är det med det.
Om du köpt kniven och fodralet för 13 år sedan skulle det stått "F1" på det och det hade varit tre-fyra centimeter kortare.
Då kan du tala om för mig hur länge det stått "Fällkniven" på det öppna läderfodralet du har på bilden? Det fodralet är INTE original till den kniven, så enkelt är det med det.
Om du köpt kniven och fodralet för 13 år sedan skulle det stått "F1" på det och det hade varit tre-fyra centimeter kortare.
Tror du det är jag som anonnserar eller vad? För jag har då inte någon bild på min F1 ute någonstans till allmän beskådan vad jag vet.
Och varför i hela friden skall jag tala om för dig hur länge det stått "Fällkniven" på anonnsknivens fodral? Det intresserar mig inte så det får du söka svar på annat håll.
Mitt fodral är av samma modell som i anonnsen och var det som följde med kniven när den inhandlades i regementets officersbutik, man kunde nämligen välja det fodral man önskade. Det förlängda eller det med knäppe, för tretton år sedan.
Men då kanske mitt inte heller är orginal.
A: Du skrev "Var får du det ifrån, att orginalfodralet är bortslarvat?" som om det var din annons. Jag ser ju att åldern på kniven inte överensstämmer med åldern på fodralet, alltså är det inte originalfodralet.
B: Du påpekar att det är originalfodralet, då ställde jag den högst relevanta frågan hur du kan påstå att något som påstås vara "original", alltså det som följde med vid köpet, kan vara tillverkat tio år efter kniven. Jag VET när det nya modellen kom.
C: Ditt fodral är INTE samma som det på bilden, båda fodralen är av samma typ men inte samma modell. Ditt står det F1 på, det i annonsen står det Fällkniven på. Din KNIV kan däremot vara av samma modell, en konvex VG10, men det är heller inte troligt då din troligare är en rak VG10 med slipfas då den konvexa inte kom förrän slutet 2001.
På bifogad bild ser du skillnaderna. Det nyare till vänster är cirka två cm längre. Det till höger är ett sådant du har men själva flärpen är bortskuren.
Ett originalfodral är det som följde med på köpet. Om ett fodral är "original", i motsats till "piratkopia" är inte samma sak. Jämför med bilar. En bil som har varenda detalj exakt som när den kom ut från fabriken är mycket mer värd än en liknande bil som någon renoverat och lagat till samma skick.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |