Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Hej Bosse.
Ser att du har en hel del mycket fina fällisar. Gillar de äldre :)
Tackar för att du gilla sliran :) Fällisen är en egen edc jag har och gjorde lite filework för att piffa upp den lite mer :)
Har en slimline case trapper jag funderar också på att göra en slira till.

Mina case och schrade trapprar är från 90-talet. En mer hit och miss betonad period i båda fabrikatens historia. Schrade gick under och case har bättrat sig igen. Mina två är dock tighta, välpassade och utan fel. remingtonen är från 91. Min case minitrapper är från 2008 troligen och riktigt välpassad. Jag har en case scout jr i amber bone från samma period som är väldigt fin.
Jag har en case medium stockman (mod 32) (enligt givaren som är väldigt kunnig) från 70-talet.
Brunt ben och CV stål. Det är en kalaskniv. Gillar även en gul case sodbuster jr med CV från mitten av förra årtiondet. Har även en schrade medium stockman (Duckstamp) en queen #9 stockman med cocobolo och D2 och en buck 307 wrangler. Den sistnämnda en väldigt biffig stockman. Har även en schrade OT 77 muskrat och gillar modellen skarpt. Av europeiska knivar gillar jag mina 2 puma 667 prospector bäst. En är från sent 70-tal och helt perfekt utförd och en är en final edition från sent 90-tal som håller god kvalitet men inte samma som den första.
Det där var väl en tredjedel av de fällknivar jag har av god kvalitet.
Jag gillar de här amerikanska slipjointknivarna väldigt mycket.

Bosse
 
re

Hej Bosse.
Fasen du har fällisar som jag sjhälv vill ha :) Fina grejer. Skulle vara kul om du hade bild på Remington fällisen. Håller på för tillfället o kollar efter en äldre remington Bullet. Den modellen är för jäkla fin tycker jag o ska se om jag kan samla på mig några vintage bullet :)
Jag har en case slim line trapper äldre om du vill byta mot remington kniven :)
 
F1 VG-10 "helt ny alldrig använd".
http://www.tradera.com/fallknivens-f1-vg-10-auktion_340893_144974108
Om kniven aldrig är använd, varför har de slarvat bort originalfodralet?
Kniven ser inte ny ut! Om du tittar noga så ser du att bladet har en bladfinish som tyder på ganska extensiv användning. Dessutom tycker jag mig skönja en del jack i eggen.

Utan ask och helst alla papper är detta inte en samlarkniv. Men man kan förstås använda den ändå. Jag tror dock att priset kommer att stiga till en nivå där det inte längre blir en bra affär att ropa in den.

~Paul~
 
Kanske konstigt, kanske inte.

Två identiska annonser med en dålig bild på bladet.

tradera.com/fallkniven-f1-ny-i-kartong-auktion_340893_145126216
tradera.com/fallkniven-f1-ny-i-kartong-auktion_340893_145071440

Svårt att säga om de är äkta, men att ha en identisk bild på två olika auktioner känns lite konstigt.

Det känns som det kan börja dyka upp kopior på Tradera snart.
Jag har frågat efter en bättre bild på bladet så vi får se.

Jag vet hur man ser hur en fejk ser ut, men det går inte att se på bilden :(
 
PIRATVARNING!!!!!

Jo, det går att se på bilden. De båda ovanstående annonserna verkar vara piratade F1.
Det syns på bilden att det är något lurt. Titta på en äkta så ser ni vad jag menar.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg