Som sagt så väljer många av oss med hjärtat i stället för med hjärnan.
Visst är F1-an en väldigt fin kniv. Den andas kvalité, har en fin slida och har alltid stoltserat med fina bladstål.
Tyvärr vet inte de flesta hur de skall slipa/bryna den konvexa eggen. Framför allt ute i busken blir det lite besvärligt. Personligen hade jag kört på en vanlig flat egg för att vid ca var 10-e tillfälle återställa ursprungsslipfasen. Trots detta anser jag att ett fullt flatslipat- eller skandinaviskt slipat blad är avsevärt bekvämare att underhålla.
Det är väl som du säger, ibland vill hjärnan inte som hjärtat, ibland lär man sig den hårda vägen, men man fick det man ville
Jag tackar för alla förslag och riktlinjer, skall ta och fundera lite på hur jag skall göra. Risken är nog stor att det blir en F1:a i vilket fall som, så får jag själv känna efter om det är kniven för mig och mitt bruk eller inte. Lär köpa 1-2 mora/hulta knivar att ha extra slit och släng också.
På tal om slipa konvex egg, har du någon bra guide på det eller liknande?
Jag är fortfarande lite sugen på att köpa hem en Wicked Edge för att testa på dom knivarna jag har osv, funkar det att slita den konvexa eggen på F1:an med den ?