Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Hm. Tråkigt. Förstår inte riktigt allt detta hemlighetsmakeri.
~Paul~
Det som irriterar mig är den totala diskrepansen i informationen!
Och svårigheten att avgöra vad som är hörsägen eller inte! Grr!
Jag hoppas och vill verkligen att det jag tidigare publicerade stämmer!
Den informationen är andrahandsinformation från en återförsäljare som i sin tur fått det direkt från EKA, alltså "borde" det vara korrekt.
Den andra källan som motsäger detta är en person som inte jobbar på EKA men som har större inblick än gemene man, varför den här personen skulle ha anledning att ljuga eller framföra rykten kan jag inte förstå.
Kanske handlar det bara om missförstånd eller feltolkningar. Eller att det handlar om något liknande många "Proudly made in USA"-knivar lider av, alltså där man upptäcker att slidan är tillverkad i Kina eller Mexico...
/Lux
Vi kommer nog inte att kunna lösa det här problemet. Tyvärr. Helt klart att det nu för tiden är avsevärt svårare att erhålla korrekt info jämfört med bara för några tiotals år sedan, dvs innan internet.Det som irriterar mig är den totala diskrepansen i informationen!
Och svårigheten att avgöra vad som är hörsägen eller inte! Grr!
Jag hoppas och vill verkligen att det jag tidigare publicerade stämmer!
Den informationen är andrahandsinformation från en återförsäljare som i sin tur fått det direkt från EKA, alltså "borde" det vara korrekt.
Den andra källan som motsäger detta är en person som inte jobbar på EKA men som har större inblick än gemene man, varför den här personen skulle ha anledning att ljuga eller framföra rykten kan jag inte förstå.
Kanske handlar det bara om missförstånd eller feltolkningar. Eller att det handlar om något liknande många "Proudly made in USA"-knivar lider av, alltså där man upptäcker att slidan är tillverkad i Kina eller Mexico...
/Lux
~Paul~
En liten undran...
Jag var nyligen tvungen att beställa en ny Sissipuukko m95. När paketet anlände upptäckte jag till min förvåning att den nyköpta m95:an är bestyckad med en ricasso om ca 0.5cm. Ingenting anmärkningsvärt egentligen om det inte hade varit för att min tidigare m95:a helt saknade ricasso och således hade 0.5cm längre effektiv egg...
Vilken av dessa knivar har ett korrekt utförande?
Kan det skilja så mycket mellan olika exemplar?
Har designen ändrats?
/Lux
Jag var nyligen tvungen att beställa en ny Sissipuukko m95. När paketet anlände upptäckte jag till min förvåning att den nyköpta m95:an är bestyckad med en ricasso om ca 0.5cm. Ingenting anmärkningsvärt egentligen om det inte hade varit för att min tidigare m95:a helt saknade ricasso och således hade 0.5cm längre effektiv egg...
Har designen ändrats?
/Lux
Vi kommer nog inte att kunna lösa det här problemet. Tyvärr. Helt klart att det nu för tiden är avsevärt svårare att erhålla korrekt info jämfört med bara för några tiotals år sedan, dvs innan internet.
~Paul~
Ja, tyvärr verkar det så...
/Lux
Min 510 i kydex. Upprepar mig lite sorry.
Snyggt!
Du råkar inte ha någon till salu?
/Lux
510 med uppdaterat greppmaterial hade varit najs.
Men någon exponerad fulltånge önskar jag mig inte. Tången får gärna vara väl gömd bakom gosig gummi/plast.
Instämmer. Det ska tydligen finnas en Facebook-grupp som kämpar för att 510:an ska återinföras i MoS sortiment....
/Lux
Snyggt i all sin enkelhet!Min 510 i kydex. Upprepar mig lite sorry.
~Paul~
Min har en liten ricasso men den är överslipad ända intill greppet!?! Jag kan dock tänka mig att den detaljen kan variera. Konstnärlig frihet vet du .En liten undran...
Har designen ändrats?
/Lux
~Paul~
Min 510 i kydex. Upprepar mig lite sorry.
510 med uppdaterat greppmaterial hade varit najs.
Men någon exponerad fulltånge önskar jag mig inte. Tången får gärna vara väl gömd bakom gosig
gummi/plast.
Ja kydexslida vill man ha, speciellt till min No:2.Jag föredrar en lång tång som är gömd i skaftet också.
Min M95 har också en liten ansats. Tror det kan röra sig om ett par mm. Har en känsla av att det varierar lite. F&F är ju inte riktigt 100 på de här knivarna. Men rimligen så skulle en fabriksgjord kniv inte uppvisa någon större skillnad ex till ex.
Vilket år är din från Paul? Min köptes för 1-2 år sedan.
Vilket år är din från Paul? Min köptes för 1-2 år sedan.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg