Ha ha, jag blir till och med lite upprörd. Det är bra för blodomloppet. Intressant att se bilderna på nya 9an och T9.
Trodde först att knivfan var från Mantis eller något annat plojmärke: T9 - 130 gram tung trots relativt tunt bladgods (2,5mm) och inte särskilt överdriven höjd på bladet. Tyder på tungt handtag och därmed usel balans. Den har därtill svart blad och tantospets samt orange handtag och är utrustad med en rejält stor vass metallbit i slutet av handtaget. Och misären slutar inte där, tumknoppen är typexempel på en felplacerad dito och bladet försett med en rejäl blaffig logga. Recept för en riktigt usel kniv.
Den är inte bara ful och saknar balans i utseendet den är därtill löjlig enligt mig. Det av den enkla anledningen att den kommer från ett företag som EKA. Skomakare bliv vid din läst! Avdelningen "tacticoola" knivar skall endera göras av dem som åtminstone behärskar det eller göras extremt billigt.
Extra stor blir kontrasten om den görs mot den i mina ögon praktisktvackra 88an som är allt som de nya knivarna inte är.
Så här illa kan det sluta när man sneglar för mycket på trender och inte håller sig till det när man kan. Det är som när Crescent i mitten av 90-talet försökte göra Mtb efter det att de tappade ett par år i början eftersom de trodde det var en trend.