Stort knivintresse - välj din favoritkniv

KISS är ett bra koncept :) Tänkte göra en orange till Companion HD också, kunde bli snyggt. Kanske en Molle lock på den dock!

Japp, kommer bild isf.
Blev förresten ingen kydex till EDCn jag gjorde med grön g10. Formen gör att den inte kan låsa fast adekvat. Funderar på ett fickfodral i läder istället. Tror det är en kniv som med sin form och syfte kommer bäras i fickan mest.

Japp, kommer bild isf.
Blev förresten ingen kydex till EDCn jag gjorde med grön g10. Formen gör att den inte kan låsa fast adekvat. Funderar på ett fickfodral i läder istället. Tror det är en kniv som med sin form och syfte kommer bäras i fickan mest.
Ja, det är nog lämpligast. Tänker du sy ihop det själv eller köper du något färdigt?

Frågan är nämligen om det är värt ansträngningen. Jag har blivit så slö att jag kör på fodral tillverkade av enskilda fingrar tagna från ett par uttjänta läderhandskar. Sydde helt enkelt fast kardborre i toppen. Klart...

~Paul~

Ja, det är nog lämpligast. Tänker du sy ihop det själv eller köper du något färdigt?

Frågan är nämligen om det är värt ansträngningen. Jag har blivit så slö att jag kör på fodral tillverkade av enskilda fingrar tagna från ett par uttjänta läderhandskar. Sydde helt enkelt fast kardborre i toppen. Klart...

~Paul~

Det är fastbladaren som jag lade upp bilder på förr någon vecka sedan, så det behövs nog lite grövre grejer än handskläder :)
Japp, syr ihop det själv.

Här kommer en liten eftersläntare som inte hann bli klar till jul. Liten jaktkniv till en kvinnlig bekant som jagar.
Kjell

Bilagor

• _1050283.jpg
    _1050283.jpg
    116.5 KB · Visningar: 618
  • _1050284.jpg
    _1050284.jpg
    48.4 KB · Visningar: 597

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg