Gillar heller inte när knivslidor sitter för högt. Den där Handi Scandin verkar vara en intressant sak. Vart har du fått tag på den?
Har kollat på Bushcraftknivar med priser mellan 1200kr till 2300kr men jag tycker att runt 1300kr är maxpris om det inte är customkniv och dom har jag inte tålamod att vänta på. Min utesäsong börjar nu till vårvintern.
Och nu efter lite surfande så har Camillus Bushcrafter seglat upp som intressant kniv.
Jag tror att jag köpte den från knivesshipfree.com men dom flesta som säljer Bark River i USA brukar ha dom på lager. Om du kikar på konstruktionen så är den väldigt enkel. Jag kommer inte att köpa några flera utan har köpt lite delar så att jag kan göra dom själv. Det var bara det där med tid...
Camillus Bushcrafter såg lite mer ut som en jaktkniv tycker jag. Väldigt lik en Nessmuk i bladformen. Jag gillar personligen inte skogsknivar med den bladformen då jag tycker att dom blir lite svåra att bearbeta trä med.
Ett tips kan vara att kika på en Bark River Bravo 1 LT. MAW köpte ju en sådan för ett tag sedan. Jag har en Bravo 1.5 och den är ju tjockare men funkar kanon som skogskniv. Bravo 1 LT som är tunnare borde vara än bättre. Jag kan rekommendera www.the-knife-connection.com när det gäller Bark Rivers.