Hmm, hittar dem inte på casström. Du har inte en direktlänk?
Kan det vara:
http://www.casstrom.se/knivmakare/knivblad-kolstal/
Du för ett egenritat blad gjort i t.om. RWL-34 för 500kr. Annars låter det på dina bladspecs som att du skulle kunna ta bladet från Moras nya 3.2mm rostfria bushcraft orange och slöjda på.
Mja, det var mer det här jag letade efter, egenritade för 500.. Lät ganska prisvärt tycker jag.
Karesuando kniven verkar dock vara riktigt fin. Kollade på.deras damaskblad i RWL-34 men de kostade 1500 och upp och hade dessutom bara härdats till 58.
Jodå.
http://www.casstrom.se/knivar/knivar/karesuando-knivar/skarpsint-rwl-34.html
Nu var det ju inte färdiga Karesuando som efterfrågades, men denna ser ut att uppfylla kriterierna i frågan.
Måhända att den skulle må bra av att plockas isär och monteras som en custom med epoxy.
Mikael
Måhända skulle den det... Men den är riktigt, riktigt bra som den är!
Har nu fått min Dremel. Första intrycket är gott. Verkar vara fin kvalitet på grejerna.Du kommer inte ångra dig Paul. Grejerna som följer med kommer du långt med
Jo, jag misstänkte att det var detta som var den bästa lösningen. Mitt försök var snarare ett test än en seriös satsning. Jag kommer garanterat att inhandla en trissa till min vanliga borrmaskin.Övning ger färdighet Paul. Lägre varv vid polering är det som gäller men det finns bättre poler trissor än de som följer med. Om du ska polera skollor så rekommenderar jag starkt att du köper poler trissa till borrmaskin, finns på jula o lite överallt med vit o blå pasta stavar till. Borrmaskinen kan du fästa med tving på ett bord o köra skollorna sen med borrmaskins varvet. Blir kanon fint o bränner inte.
OK. Jag bara funderar om det skulle löna sig att beställa nya pastor eller eventuellt fortsätta att köra på Tormeks originalpasta på 3 µ. Tormekpastan var klart mycket bättre till polering av blad än den från Dremel medföljande varianten. Dremelpastan bör därför vara grövre än just 3 µ.Fin fällkniven , Robust. Har Customiserat ett par av just den
Paul. vet inte riktigt kornet på pastorna men kan garantera att skollorna blir jäkligt lena med fint lyster Den blå tycker jag är bäst till sskaft i olika material o den vita mer till blad o metall.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |