Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Bladen anlände i dag från Bonaj,fick köpa dom utan Bonaj logo,nu vill jag ha hjälp med skaftprofilen,dessa två alternativ har jag tänkt tillsvidare. Det bli 6 knivar till en början. Var för övrigt riktigt nöjd med dom smidiga och mycket smäckra bladen i 12 C 27.
Va kul att du är nöjd med bladen. Tur också att du slapp logon.

Ettan och tvåan ser i praktiken ganska lika ut. Den eventuella skillnaden i greppet kommer därför att bero på handstorleken.

Trean ser helt annorlunda. Det är dock lite svårt att föreställa sig det färdiga greppet.

Personligen föredrar jag grepp med inte allt för utpräglad buk och överdriven kurvatur. Det är inte för intet som det enkla moragreppet är så versatilt.

~Paul~

Va kul att du är nöjd med bladen. Tur också att du slapp logon.

Ettan och tvåan ser i praktiken ganska lika ut. Den eventuella skillnaden i greppet kommer därför att bero på handstorleken.

Trean ser helt annorlunda. Det är dock lite svårt att föreställa sig det färdiga greppet.

Personligen föredrar jag grepp med inte allt för utpräglad buk och överdriven kurvatur. Det är inte för intet som det enkla moragreppet är så versatilt.

~Paul~
Jo dom är lika bara skaftslutet som skiljer.måttet över ryggen och buken är 30 mm nu och jag kommer ta ner det till ca 28 när skaftet är färdigt

Tack så mycket...jo det är exklusivt fast nackdelen är att om man försöker sälja en kniv med exklusiva material så är det inte så lätt att få rimligt betalt.
Fast rimligt är väl något subjektivt förstås. :)

WTF!

Att folk inte kan hitta på nå't eget,om dom nu ska till att tjäna klöver!

Mikael

Det är det dom har gjort om man ska tro på vad dom svarade på ett annat forum.

Hej kniven Knv1 ovan är tillverkad av jaktkit.com exklusivt för jaktkit.com enligt våra exakta mått och krav och i ett enligt vårt tycke överlägset homogent stycke japanskt stål. Vi har även utifrån gängse professionell praxis genomfört undersökningar för att verifierat att vår kniv inte gör intrång på något existerande mönsterskydd etc och vi har funnit att så inte verkar vara fallet.

Vidare har vi varit tydliga i så väl vår presentation av kniven som vid märkning av kniven för att säkerställa att kniven inte blandas i hop med någon av de knivmodeller som våra vänner och konkurrenter erbjuder på marknaden.

Så det finns absolut inget hinder för oss att sälja dessa kvalitetsknivar i eget namn!

Fredrik

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg