Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Hej på er knivfantaster. :)

Jag är gammal i forumet men ny i tråden. Tänkte jag skulle kika på de första sidorna för att veta vad man kan lägga upp för bilder och diskutera i tråden men såg att den hade närmare 1000 sidor i min tapatalk... :p så den kanske har utvecklats vidare från vad den en gång var.

Är det ok att lägga upp en bild på sin brukskniv t ex?

Jag flugfiskar och använder mina knivar främst till att iordningställa öring och kanske som kul samtalsämne när man skär en korvbit vid brasan på kvällen. :)
 
Hej på er knivfantaster. :)

Jag är gammal i forumet men ny i tråden. Tänkte jag skulle kika på de första sidorna för att veta vad man kan lägga upp för bilder och diskutera i tråden men såg att den hade närmare 1000 sidor i min tapatalk... :p så den kanske har utvecklats vidare från vad den en gång var.

Är det ok att lägga upp en bild på sin brukskniv t ex?

Jag flugfiskar och använder mina knivar främst till att iordningställa öring och kanske som kul samtalsämne när man skär en korvbit vid brasan på kvällen. :)
Hej Daniel och välkommen!

Du får självklart lägga upp bilder på dina knivar, allt från bruksknivar till fiskeknivar! Skall bli trevligt att få kika på dem :).

~Paul~
 
Hej på er knivfantaster. :)

Jag är gammal i forumet men ny i tråden. Tänkte jag skulle kika på de första sidorna för att veta vad man kan lägga upp för bilder och diskutera i tråden men såg att den hade närmare 1000 sidor i min tapatalk... :p så den kanske har utvecklats vidare från vad den en gång var.

Är det ok att lägga upp en bild på sin brukskniv t ex?

Jag flugfiskar och använder mina knivar främst till att iordningställa öring och kanske som kul samtalsämne när man skär en korvbit vid brasan på kvällen. :)

Klart att du ska lägga upp bilder :) Alla gillar bilder på knivar.

Tråden har väl utvecklats, som du säger. Den borde väl egentligen vara ett eget underforum i Utrustning ;) Här kan man ta upp allt som är relaterat till knivar, och svar kommer snabbt.

Välkommen!
___
Fredrik
 
Tack för det. :)

Jag lyckas inte få in flera bilder i samma inlägg så jag kan skriva mellan de olika bilderna. Alla hamnar i en hög efter varandra i slutet av inlägget...så jag får helt enkelt göra 3 olika inlägg...
Förstår mig inte riktigt på den här editorn...nåja...

Det här min favorit (förutom min lilla spyderco) när det kommer till fällknivar. Den är köpt på vildmarksmässan för säkert 20 år sedan.
Ett Kellam-bygge eller om det är en hel Kellamkniv.
 

Bilagor

  • kniv1.jpg
    kniv1.jpg
    32 KB · Visningar: 736
Senast ändrad:
Nästa kniv är är min favorit vad gäller hanterbarhet. Ett kort smidigt blad från Paul Strande och jag är väldigt förtjust i skålslipade blad.

Den har varit med på många fisketurer.
 

Bilagor

  • kniv2.jpg
    kniv2.jpg
    38.7 KB · Visningar: 782
Sist ut är den som jag använder mest till fisket numera.
Den är trevlig att ha med vid lägerelden också för det är rätt ovanliga material för en fiskekniv, så det blir gärna en pratstund över den.
 

Bilagor

  • kniv3.jpg
    kniv3.jpg
    40.7 KB · Visningar: 638
Tack för det. :)

Jag lyckas inte få in flera bilder i samma inlägg så jag kan skriva mellan de olika bilderna. Alla hamnar i en hög efter varandra i slutet av inlägget...så jag får helt enkelt göra 3 olika inlägg...
Förstår mig inte riktigt på den här editorn...nåja...

Det här min favorit (förutom min lilla spyderco) när det kommer till fällknivar. Den är köpt på vildmarksmässan för säkert 20 år sedan.
Ett Kellam-bygge eller om det är en hel Kellamkniv.
Mycket fina knivar!

Bilderna hamnar efter varandra om du laddar upp dem direkt från datorn. Om du däremot använder ett "dumpningsställe" på nätet, som t ex Photobucket eller ImageShack så kan du skriva text mellan bilderna. Nackdelen med de två sista alternativen är att bilderna rensas ut snabbare från Utsidan än om man laddar ned dem direkt från datorn.

Det här är en Puma Wildtec från 1994:
MinPumaWildtecfrn1994iD2-stl.jpg


Kniven fanns med i Fällknivens katalog, nr 95/96.
MinPumaWildtecfrn1994iD2-stl2.jpg


Stålet är AISI D2 och greppet i DuPont Zytel och guldanodiserat flygplansaluminium. Bladet är 8 cm långt och kniven väger 90 g. Med tanke på knivens övriga mått så får man anse att vikten är förhållandevis ringa.

~Paul~
 
Lite ovanligt från Cold Steel :~)
Designen behöver vi nog inte avhandla men materialvalen sticker ut lite i deras stall: CPM 3V och G-10. Waaaaaaarhaaaaaawk
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    23.2 KB · Visningar: 591
Bladen anlände i dag från Bonaj,fick köpa dom utan Bonaj logo,nu vill jag ha hjälp med skaftprofilen,dessa två alternativ har jag tänkt tillsvidare. Det bli 6 knivar till en början. Var för övrigt riktigt nöjd med dom smidiga och mycket smäckra bladen i 12 C 27.
 

Bilagor

  • Bonaj 002.jpg
    Bonaj 002.jpg
    38.9 KB · Visningar: 574
  • Bonaj 003.jpg
    Bonaj 003.jpg
    36.2 KB · Visningar: 645

Liknande trådar