Stort knivintresse - välj din favoritkniv

jag menade inte nu utan generellt..
jag vet hur det fungerar med samlarobjekt men erkänn att det är lite roligt att ibland ska det vara mint och ibland skall det användas, båda sätten kan höja värdet beroende på objektet.. jag har fler samlar tokiga polare och man kan förtäras av ett samlande, intresant men ett på gränsen till psykotiskt beteende men o andra sidan gillar jag dårar, ofta mycket roligare än vanliga svenssons..
Förstår och håller med. Man skall vara lite tokig. Jag är nog på gränsen till Lillhagen. Samlar nämligen också på armbandsur, kristallglasfigurer, Ambassadeurrullar och Rosa Ljung-porslin.

~Paul~
 
OK, det tackar vi för. Trevligt. Tycker du att kukrin funkar väl?

~Paul~

Kukrin funkar bra. Vid vedklyvning är iofs en yxa bättre eftersom den är kilformad men annars har jag inte märkt några nackdelar. Jag har dock inte fällt några stora träd med den men då hade jag nog inte använt yxa heller. Att bygga vindskydd går utmärkt.
 
Kukrin funkar bra. Vid vedklyvning är iofs en yxa bättre eftersom den är kilformad men annars har jag inte märkt några nackdelar. Jag har dock inte fällt några stora träd med den men då hade jag nog inte använt yxa heller. Att bygga vindskydd går utmärkt.
Låter utmärkt. Var köpte du din kukri? Staterna?

~Paul~
 
Jag håller med dig Paul. CS borde vara förbjudet.
En Khukri tillverkas av en gammal lastbilsfjäder från Mercedes, inte i en maskin i Kina.
 
Mercedes???
Nej Jiefang CA 10 ska det vara. :p

Skämt åsido, jag gillar att den har ett handtag som är tillräckligt stort för min hand och som jag inte halkar på. Dessutom har jag inget emot kvalitetsstål.
Kommer jag till Nepal blir det dock upphandling av ett original.
 

Liknande trådar