Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Lite mer OT: sköt en större galt för hundarna igår, den var bukskjuten av en pass skytt.. Tro det eller ej men en liknande situation som tidigare i tråden( mellan dagarnas debacel..) = blev snittad i under armen å fick sy 6 stygn..

Jagade idag igen! Sköts en 40-50kg gris för tyskarna! = bra helg!
Inga stick knivar användes... Så ingen bild på grisar å knivar idag..

Snart är säsongen över å jag har ett par blad ifrån Seved som skall fixas!

J.
Men allvarligt talat?!? Du upplever mer på några dagar än undertecknad under halva sin livstid.

~Paul~

@nyxo

Dina jakter är mer dramatiska än mina, på gott och ont ;)

Vi fick ett rådjur idag, dock inte jag som sköt.

Fredrik

Jag behöver en "Neck knife", finns det någon här som kan rekommendera något bra? Gärna i bättre kvalitet. (kapade jag alldeles för ohyfsat kan jag starta ny tråd, ignorera då bara detta inlägg).

Jag behöver en "Neck knife", finns det någon här som kan rekommendera något bra? Gärna i bättre kvalitet. (kapade jag alldeles för ohyfsat kan jag starta ny tråd, ignorera då bara detta inlägg).
En neck knife's primära syfte är ju självförsvar, men jag antar att det inte är det du ämnar använda kniven till?

~Paul~

Jag behöver en liten kniv att hänga runt halsen, till skogs och till fiske med mera. Nej, inte till självförsvar. Visste inte ens att det var själv poängen med "Neck knifes". I och för sig skulle jag kunna tänka mig att skaffa en liten kniv som passar ändamålet, och beställa en kydexslida istället. Vart kan man köpa sånt?

Jag behöver en liten kniv att hänga runt halsen, till skogs och till fiske med mera. Nej, inte till självförsvar. Visste inte ens att det var själv poängen med "Neck knifes". I och för sig skulle jag kunna tänka mig att skaffa en liten kniv som passar ändamålet, och beställa en kydexslida istället. Vart kan man köpa sånt?
Dessa knivar kan se ut lite hur som helst, beroende på om de skall användas till självförsvar eller till allmänt bruk. Till den första kategorin hör knivar med blad som är designade att göra så mycket skada som möjligt, dvs hawk bill och recurve: https://www.google.se/search?q=neck...Td4QTbjIGAAg&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=1600&bih=787

Allroundknivarna har däremot en traditionell eggkurva: http://www.knife-depot.com/knife-297531.html

Hur mycket är du beredd att betala? Skall det vara kolstål eller rostfritt?

~Paul~

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg