En sådan där Solingen-trancherkniv har jag också skräpandes här någonstans .
~Paul~
▬▬▬
Skräpar och skräpar,meh!
Bilder vore trevligt!
Visste inte att Du också har en African Trade Knife.
Mikael
En sådan där Solingen-trancherkniv har jag också skräpandes här någonstans .
~Paul~
▬▬▬
Det är bara att instämma,WM1 är en pärla i alla sammanhang!
Den erbjuds ju dessutom i flera versioner och prisklasser.
Vill man ha en personlig version,så går det också bra via fulltångebladet eller Thermorun modellen om tången ska vara dold.
MAW,ska Du använda Buckeye modellen eller hör den till samlingen?
Mikael
En fråga när jag ändå skriver: om man vill slipa ner några mm på en härdad tånge, på t ex S1b, vad är bäst att arbeta med? Slipstift eller papper? Annat?
Skulle ha varit lite tydligare. Min kniv ser lite annorlunda ut trots allt. Tyvärr kan det vara en övermäktig uppgift att hitta den. Knivar som jag inte använder lägger jag i diverse kartonger.Skräpar och skräpar,meh!
Bilder vore trevligt!
Visste inte att Du också har en African Trade Knife.
Mikael
Jag använder bandslip + en skål med vatten för kylning.
Det tar evigheter att göra utan maskinslip.
Black&Decker har en elektrisk fil med 13mm bandbredd/diameter.
Den är perfekt för radien på undersidan av bolstret/parerskyddet.
Det går också att slipa kanten av skaftstålet med en sådan om man sätter apparaten i fast montage på arbetsbänken (läs skruvstycket).
Mikael
Tack! Vad tror du om cylindriska slippapper 13mm till en Dremel, alternativt deras runda slipstift?
Tack! Vad tror du om cylindriska slippapper 13mm till en Dremel, alternativt deras runda slipstift?
En fråga när jag ändå skriver: om man vill slipa ner några mm på en härdad tånge, på t ex S1b, vad är bäst att arbeta med? Slipstift eller papper? Annat?
Brusletto Villman Specialen föll mig på läppen, var köper man den? Brusletto säger att de inte har den på hyllan.
Stefan
En väldigt fin kockkniv! Ovanligt med konvexslipning. ~Paul~
▬▬▬
Annat.
Detta är vad jag använde när jag gjorde sticktånge på några H1r, finns att köpa i välsorterade järnaffärer
Fredrik
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |