Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Tackar! Har en bekant som är fiolmakare som ledde mig till ett verktygssliperi i trakten. Dom slipar knivstål till pappersindustrin. Så jag pratade med dom och fick en liten bit. Nu kanske det hjälpte att jag hade gjort ett nytt blad till min swede 8'a av en annan bit som jag fått av fiolmakaren som jag visade dom...:)

Kjell
Tackar för förklaringen! Det är inte helt lätt att få tag i M2. En mycket fin kniv som sagt var.

~Paul~

Åh, en Sanrenmu 710, inget fel på den.
Själv är det en PXL i fickan.

Fredrik
PXL är förstås av en helt annan kaliber ;).

SR-kniven råkade bara finnas i fickan när jag gick ut. Jag brukar ha en kniv i varje jackficka och idag blev det en lite tunnare jacka eftersom det inte är lika kallt längre (+10 °C).

~Paul~

Dagens loppisfynd

Men vad är det? 6mm tjock och slö. Benknäckare? Såg att det stod Bahco på den och för 10kr så fick den följa med hem.
Kjell

Bilagor

• _1080983.jpg
    _1080983.jpg
    39.8 KB · Visningar: 1,115
  • _1080984.jpg
    _1080984.jpg
    35.8 KB · Visningar: 1,156
En köttyxa av det mindre slaget. Bahco har under årens lopp tillverkat en del av dessa. En liknande fanns nyligen på utrop på Trattis.

~Paul~

Aha! Men varför är den helt slö? Som om den aldrig varit vass. Eggen är väldigt konvex med över 40grader i spetsen. Om den ska bli vass så har jag jobb:)

Kjell

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg