Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Kolla på de olika knife maker-trådarna på bladeforums.com, det finns jättemycket fina verk som dessutom är i rediga stål med bra härdning. Jag är riiiiktigt sugen på en Bushfinger från Fiddleback.

Bushfinger_new.jpg

Han gör riktigt fina knivar, har varit sugen på en av hans machetes, länge nu.

Seved

Det är Victorinox korta skalkniv. Det finns bild på den med fodral på sidan 512 i den här tråden.

/M

Smidigare att ange inläggsnummer än sidnummer. Sidnummreringen här varierar efter inställningar, webbläsare, dator eller mobil osv.
Ditt inlägg har nummer 6219 hos alla, men för min del ligger jag på sida 156 i den här tråden, har en liten bit kvar till sida 512 :)
Kollade även i mobilen och har tydligen samma inställningar i den.

Sliran klar till Stickkniven, shaft läder

J.

Bilagor

• DSC01454.JPG
    DSC01454.JPG
    219.1 KB · Visningar: 625
  • DSC01455.JPG
    DSC01455.JPG
    206.9 KB · Visningar: 630
den här är det läder rakt igenom, till den första kniven i kolstål så använda jag kydex först & läder runt omkring.

kydexen små repar en del, det är väl det enda som är lite negativt.

J.

Bilagor

• cleaner 1c slira.jpg
    cleaner 1c slira.jpg
    191.1 KB · Visningar: 641
  • cleaner 1b slira.jpg
    cleaner 1b slira.jpg
    198.6 KB · Visningar: 625
Tjusigt! Ja, det är kydexens nackdel....Man kan ju tejpa några lager runt bladet för att avhjälpa lite vid gjutningen.

re

Jäkla fiint. Det ska vara läder givetvis :)

En liten fråge tävling pöjkar då nu i sommar månaden. Har en sån här kniv kommande o tar bättre bilder när jag får hem den. En Randall men gissa modell o eventuellt villket årtionde den är gjord:)

photo6.jpg

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg