re
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Fin Spyderco Sage och en mycket fin bild. Fin komposition och trevlig natur. Var är bilden tagen ungefär?Senaste tillskottet:
Vovven är pricken på i-et .
~Paul~
Bra jobbat som vanligt Kimmo! Inte lätt i den värmen som varit .Senaste inkomna som föddes i min verkstad, Bladet rwl34 stål o ca 11 cm långt. Hela kniven ca 22.5 cm långt. Stabbat, spacers.
~Paul~
Fin Spyderco Sage och en mycket fin bild. Fin komposition och trevlig natur. Var är bilden tagen ungefär?
Vovven är pricken på i-et .
~Paul~
Bilden är tagen i Holmsundsskogen vid Rudsjön i gamla Bomhus, Gävle. All ära för den fina bilden får gå till Meeka som orkade sitta still!
OK, tackar för infon. Vår gamla hund hade garanterat inte suttit så här still (blandras: Yorkie, Malteser, Schitsu):Bilden är tagen i Holmsundsskogen vid Rudsjön i gamla Bomhus, Gävle. All ära för den fina bilden får gå till Meeka som orkade sitta still!
~Paul~
Fällkniven S1 + custom kydexslida
Har lagt ut en annons på prylmarknaden, men tänkte att de eventuella köpare kanske hänger i denna tråden oftare. Har kommit fram till att min S1 helt enkelt är för stor för det jag hade tänkt använda den till.
Se annonsen för mer info:
http://www.utsidan.se/classifieds/view.htm?ID=54775
Har lagt ut en annons på prylmarknaden, men tänkte att de eventuella köpare kanske hänger i denna tråden oftare. Har kommit fram till att min S1 helt enkelt är för stor för det jag hade tänkt använda den till.
Se annonsen för mer info:
http://www.utsidan.se/classifieds/view.htm?ID=54775
Håller på övar lite med min nya Sharpmaker, tog <10 minuter att få Moran shaving sharp, ännu kortare tid med min Sage, men det verkar omöjligt att få någon vass egg på våra köksknivar. Är det för att det är billigt skit som är så pass hårt att det är näst intill omöjligt att slipa dom på ett system som Sharpmakern?
... och en följdfråga: vart hittar man bra köksknivar att köpa på nätet? Har ni favoritsidor?
... och en följdfråga: vart hittar man bra köksknivar att köpa på nätet? Har ni favoritsidor?
Håller på övar lite med min nya Sharpmaker, tog <10 minuter att få Moran shaving sharp, ännu kortare tid med min Sage, men det verkar omöjligt att få någon vass egg på våra köksknivar. Är det för att det är billigt skit som är så pass hårt att det är näst intill omöjligt att slipa dom på ett system som Sharpmakern?
Snarare att stålet är för mjukt. Typ ikeaknivar. Svårt att få en skarp egg.
Snarare att stålet är för mjukt. Typ ikeaknivar. Svårt att få en skarp egg.
Hmm, ok. Tack för svar! Jag har nog inte så bra uppfattning om knivegenskaper. Jag trodde att det var lätt att få skarp egg på mjukt stål, typ morakniv(?)
re
Snarare vilken sammansättning stålet har
Snarare vilken sammansättning stålet har
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg