Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Fin Spyderco Sage och en mycket fin bild. Fin komposition och trevlig natur. Var är bilden tagen ungefär?

Vovven är pricken på i-et :).

~Paul~

Bilden är tagen i Holmsundsskogen vid Rudsjön i gamla Bomhus, Gävle. All ära för den fina bilden får gå till Meeka som orkade sitta still! :)

Håller på övar lite med min nya Sharpmaker, tog <10 minuter att få Moran shaving sharp, ännu kortare tid med min Sage, men det verkar omöjligt att få någon vass egg på våra köksknivar. Är det för att det är billigt skit som är så pass hårt att det är näst intill omöjligt att slipa dom på ett system som Sharpmakern?

... och en följdfråga: vart hittar man bra köksknivar att köpa på nätet? Har ni favoritsidor?

Håller på övar lite med min nya Sharpmaker, tog <10 minuter att få Moran shaving sharp, ännu kortare tid med min Sage, men det verkar omöjligt att få någon vass egg på våra köksknivar. Är det för att det är billigt skit som är så pass hårt att det är näst intill omöjligt att slipa dom på ett system som Sharpmakern?

... och en följdfråga: vart hittar man bra köksknivar att köpa på nätet? Har ni favoritsidor?

Snarare att stålet är för mjukt. Typ ikeaknivar. Svårt att få en skarp egg.

ESEE izula har kul

En bild från förra året då Izula´n fick följa med på paintball-uthyrning.
Desert tan med micarta handtag. Liten snygg och tålig.
//Beardo

Bilagor

• Izula.jpg
    Izula.jpg
    53.4 KB · Visningar: 820

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg