Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

tackar :)

Har en fråga till er gubbar. Beställde en fällknivens u1y idag då jag har planer på att byta scalorna till något grymt vackert. Vill ha lite mer tjocklek på scalorna också då orginalen ser lite väl tunna ut.
Är det svårt att plocka bort orginal scalorna.? Tycker det ser ut som bara skruvar eller är de limmade också`? Tacsam för svar ni som har erfarenheter av modellen :)

mvh Kimmo Lilja

tackar :)

Har en fråga till er gubbar. Beställde en fällknivens u1y idag då jag har planer på att byta scalorna till något grymt vackert. Vill ha lite mer tjocklek på scalorna också då orginalen ser lite väl tunna ut.
Är det svårt att plocka bort orginal scalorna.? Tycker det ser ut som bara skruvar eller är de limmade också`? Tacsam för svar ni som har erfarenheter av modellen :)

mvh Kimmo Lilja
De är inte limmade vad jag känner till. Åtminstone är de inte det på liknande knivar som jag äger från Fällkniven. Skruvarna bör vara torx i storlekar mellan T5-T10.

Det finns lämpliga satser för dessa storlekar: https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=80-322-07&toc=0

~Paul~

Snyggt verk Kimmo,även jag lägger in en jag fick färdig igår, Sanmai damask med eggstål i vg10 och skollor i buffelhorn med nysilver pinnar. Knivens längd är 195mm. GLAD PÅSK !

Bilagor

• Seki Sanmai 004 (600 x 450).jpg
    Seki Sanmai 004 (600 x 450).jpg
    83.5 KB · Visningar: 792
  • Seki Sanmai 001 (450 x 600).jpg
    Seki Sanmai 001 (450 x 600).jpg
    96.6 KB · Visningar: 713
  • Seki Sanmai 006 (600 x 450).jpg
    Seki Sanmai 006 (600 x 450).jpg
    95.5 KB · Visningar: 720
Väldigt fin!

Hittade en annan goding. Detta är en Knife Research "Rasul" i Uddeholm Vanadis 23, HRC 60:

Bilagor

• Knife Research Rasul tillverkad av Lion Steel, Vanadis 23 stål.jpg
    Knife Research Rasul tillverkad av Lion Steel, Vanadis 23 stål.jpg
    54.9 KB · Visningar: 837
  • Min signatur.jpg
    Min signatur.jpg
    1.4 KB · Visningar: 679

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg