Häftigt med logon. Grattis! Fina bilder också!
Kommer du att använda kniven?
~Paul~
Tack Paul,nej jag kommer nog inte att använda den. Jag känner dessutom personen mycket väl som hade den som underofficers kniv.
Häftigt med logon. Grattis! Fina bilder också!
Kommer du att använda kniven?
~Paul~
Förstår. Jag hade heller inte använt den .Tack Paul,nej jag kommer nog inte att använda den. Jag känner dessutom personen mycket väl som hade den som underofficers kniv.
Köpte en liten gullig yxa i dag. Gränsfors Lillyxa , endast 27 cm lång o 0,3 kg, den kan nog följa med på det mesta.
Det bör ju finnas en del varianter.Hur många variabla utreende känner du till på Eka Swede 60? Själv har jag två.
I sin klass är mororna förmodligen de mest prisvärda knivar på marknaden.Inom Försvarsmakten finns det en överhängande risk att utveckla en kniv fetish och precis som alla andra innehar man följande:
1. Fällkniven S1
2. Ett Gerber verktyg
3. Ett Leatherman verktyg
4. 1st Mora kniv
Men skulle valet falla på en enda kniv att ta med sig ut så skulle nog det falla på Morakniven. Så fulländad, så bra oavsett om du passar ett djur, ska göra upp en eld, bygga ett skärmskydd etc.
Mora is da shit faktiskt. Det andra mest för syns. Och vad använder man egentligen på ett multi tool? Kniven ibland och tången....
Jag har haft svårigheter vid vedklyvning med yxa med för kort skaft. Jag får ingen bra sving. Jag har en Fiskars 23 cm, 490g och ska köpa en men längre skaft. Har tittat på gränsfors vildmarksyxa (36 cm, 700g) och Wetterlings äventyrsyxa (33cm, 550g)
Vill inte ha en för sor och tung men den ska kunna klyva större ved
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |