En fråga. Hur tycker ni att det är hygiensikt att använda en fällis till jakt?? Plockar ni isär fällisen o gör iordning o tvättar efter varje gång ni använt den. Jag skulle aldrig använda en fällis i jakt men det är bara min åsikt. En bekant hade en swingblade han plockade isär efter olika uppgifter o den var full av gojs som kan bli alvarliga bakterier om man inte får bort det direkt. Vilket jobb att alltid plocka isär allt för att rengöra.. Näääe, inget för mig. Fastbladare är mitt ord.
Jag är också helt fastbladdominant när det gäller jakt, och fiske så klart (detta är dock íngen huvudaktivitet för mig). Men ibland har jag bara gått ut och stoppat en fällis i fickan också har man haft jaktlycka. Och ibland blir det något mindre vilt där storkniven kanske inte är jättelämpad, så åker fällisen i fickan fram. Jag brukar då försöka vara snabb med att spola rent kniven under hård+ varm vattenstråle innan det hinner torka fast smuts på svåråtkomliga ställen. Har väl funkat ok. Men visst instämmer jag, fastblad är det som gäller vid jakt.
/M