dePaul; sa:Du har tyvärr redan förlorat (på sätt och vis) Alek. Jag har redan testat en äkta Hattori och dessutom äger jag en Itou. Mitt inlägg på Flashback är några månader gammalt, nämligen.mountainfox; sa:Sedär, ännu ett Hattori KD-fan! Ja, de är lätta att falla för... (någonting säger mig att du skulle kunna få för dig att sälja din TV för en sån kniv...)
Ska vi slå vad om vem som får sina fingrar på en sån kniv först?
Jag anser nämligen att min R2 Itou är avsevärt bättre än Hattori KD. Visserligen är Hattori-knivarna hårdare i stålet men likväl inte lika nötningståliga. Det här är ett komplicerat ämne som skulle kräva många timmars förklaring men min slutsats är likväl: Itou är bättre än Hattori för ca halva priset.
~Paul~
PS Dock är ju Hattori snygga
Åh nej, nu blev jag riktigt ledsen.. tycker inte om när drömmarna blir halvt spolierade. Speciellt när det handlar om snygga saker som kanske inte var bäst trots allt. Inte för att det kommer att få mig att avstå att prova den ändå, det blir nog en Japan-resa vad det lider.. och några knivar & kanske något svärd med hem
Nå, men då är det väl bara att önska lycka till med Itoun.. Får väl värdera stålen mot varandra. Kanske snyggast vinner ändå, vem vet