Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

Så är det Seved, Blir en stress ibland med allt men samtidigt är det jäkligt kul när man håller på o får skapa :) Jag är ledig veckan som kommer ring om du får tid snackar vi lite skit :)
 
Jo,

OK :). Du har gått in för det praktiska!

~Paul~

det är ju en brukskniv, jag har alltid använt mina prylar och Wirkkalan är ju så bra... finns alltid med ute när det beger sig.

Är mao inte mycket till samlare men några av Fällknivens Custommodeller har jag lagt undan, det stör dock lite att de inte blir använda...

F ö måste jag säga att det visas en hel del fina knivar här, får kanske börja slöjda själv:)

Ciao!

Uffe
 
hejsan paul
har precis fått hem en vic workchamp från england (typ halva priset mot butik i sverige...)
hur mycket tål den att användas?
metallfilen med metallsåg, är den för syns skull eller tål den att användas ?
rekommenderad metod för att få/underhålla skärpa på knivbladet ?

vänligen nils
 
hejsan paul
har precis fått hem en vic workchamp från england (typ halva priset mot butik i sverige...)
hur mycket tål den att användas?
metallfilen med metallsåg, är den för syns skull eller tål den att användas ?
rekommenderad metod för att få/underhålla skärpa på knivbladet ?

vänligen nils
Den tål självklart inte lika mycket som riktiga verktyg men för att vara en Vic så tål den förhållandevis mycket. Jag har en Outrider och blir alltid förvånad hur pass användarvänlig och praktisk den är.

Alla verktygen funkar, självklart.

Det där med slipverktyg är en subjektiv fråga. Personligen anser jag att en Spyderco Sharpmaker är den enklaste vägen att vandra. I alla fall i början, innan man börjat fördjupa sig i konsten att slipa/bryna på allvar.

~Paul~
 
Patric har en god brukarsmak. När vi gav bort Nusnäsare till alla på en Mässfest på berget så tindrade ögonen på mottagarna som på julafton. Gamla långa modellen.
Minns fortfarande fukten i djungeln och vikten av att hitta Livsträdet. Aldrig värmer en eld som när man är dyvåt och allt man har ävenså.
 

Liknande trådar