Risken är avsevärt större än så. Om Sandvik lägger ned så har vi egentligen bara en seriös "spelare" kvar. Och denne är inte ens genuint svensk längre. Uddeholm ingår ju som bekant i Österrikiska Böhler-koncernen.
~Paul~
Javisst fn ja
Seved
Risken är avsevärt större än så. Om Sandvik lägger ned så har vi egentligen bara en seriös "spelare" kvar. Och denne är inte ens genuint svensk längre. Uddeholm ingår ju som bekant i Österrikiska Böhler-koncernen.
~Paul~
Vad jag fattade det som så var det huvudkontoret o inte tillverkningen som skulle flyttas.
OK, men jag hörde på något ställe att 6500 anställda var involverade? Vi får hoppas att det bara är kontorsnissar som får det lite hetare om öronenVad jag fattade det som så var det huvudkontoret o inte tillverkningen som skulle flyttas.
Min tolkning av det är att det bara är huvudkontoret för själva koncernen som flyttar.
Att flytta hela tillverkning skulle ju kosta enorma pengar... För att inte tala om kunskap...
OK, tack!Hehe, ser nu att jag inte fick med rubrikerna på tabellen.
Det kom iaf från den här sidan: http://www.sandvik.se/sandvik/0010/...Releases Web/B28317C5A1CD4398C12578FE0060134E
Alltså man tillverkar än idag modellen 311 i laminerat stål. Med lite tur kan man få tag i den för ca 450 kronor.Fina knivar det där Paul. Jag undrar vad en sån skulle kosta i nyproduktion? En gång i tiden fanns mycket lust i designen i mora med omnejd.
Bosse
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | |
|
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | |
|
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | |
|
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |