Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Haha, nej något annat handarbete än att knyta skor sysslar jag inte med f n. Har varit bortsrest på fiskeresa i 8 dagar. Tyvärr har fiskelyckan varit skral.

Många kanonfina knivar! Grattis till både Kimmo och framför allt Jan-Erik för ett mycket fint arbete! Vilka material ingår i kniven?

~Paul~
 
Haha, nej något annat handarbete än att knyta skor sysslar jag inte med f n. Har varit bortsrest på fiskeresa i 8 dagar. Tyvärr har fiskelyckan varit skral.

Många kanonfina knivar! Grattis till både Kimmo och framför allt Jan-Erik för ett mycket fint arbete! Vilka material ingår i kniven?

~Paul~
Tack för det, kul att du är tillbaka, började bli smått orolig. Bladet är av Tomas Nilsson och är 1095 och 15n20 stål, mycket fint blad. Skalorna är benimitation. Slidan är den första jag gjort av denna modellen blev helt bra tycker jag själv också. Jag är inte för så mycket extra krusiduller.
 
Tack för det, kul att du är tillbaka, började bli smått orolig. Bladet är av Tomas Nilsson och är 1095 och 15n20 stål, mycket fint blad. Skalorna är benimitation. Slidan är den första jag gjort av denna modellen blev helt bra tycker jag själv också. Jag är inte för så mycket extra krusiduller.
Jag gillar heller inte överdrivna utsmyckningar. Så rent och funktionellt som möjligt är mitt motto.

Snygg kniv hur som helst!

~Paul~
 
Ha ha men titta där är du ju dePaul :) den försvunne är tillbaka :) . Ha ha du får ju inte försvinna så där, vi är ju vana att du iaf gör ett inlägg om dan (nästan iaf) Du fmåste säga till när du åker på en resa :)

Var du norröver, tråkigt att det nappade dåligt :(

Seved
 
Ha ha men titta där är du ju dePaul :) den försvunne är tillbaka :) . Ha ha du får ju inte försvinna så där, vi är ju vana att du iaf gör ett inlägg om dan (nästan iaf) Du fmåste säga till när du åker på en resa :)

Var du norröver, tråkigt att det nappade dåligt :(

Seved
Haha, OK. Nästa gång så kommer jag att förvarna inför potentiella resor :). Jag var nere i Blekinge för att fiska sill. Tyvärr kom jag lite sent när säsongen i stort sett var slut. Det blev endast några få enstaka exemplar. I vanliga fall får man hinkvis med sill. För några år sedan fick jag 95 kilo på en vecka. Det värsta jobbet är själva rensandet.

~Paul~
 
Som kontrast till Kimmos grymma Randallknivar kan jag kontra med mina Spydercos tre minstingar. Knoppnålen är som referens till storleken på knivarna.:)
 

Bilagor

  • Spyderco 004.jpg
    Spyderco 004.jpg
    66 KB · Visningar: 490
  • Spyderco 001.jpg
    Spyderco 001.jpg
    38.8 KB · Visningar: 484
  • Spyderco 005.jpg
    Spyderco 005.jpg
    29.6 KB · Visningar: 479

Liknande trådar