Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

Hej Paul.
Tackar. Du har rätt. Inget går förbi dina ögon. Bladet har också fått en extra polering :)
Den här kniven ska bli ett byte mot en äldre Randall kniv i bra skick o lite annat :)
En mod 14 tenite wietnam veteran från 60 talet. Paul kanske kan kolla upp vad det kan vara värt. Tror jag har gjort ett bra byte men vet inte riktigt vad den är värd. Lite pengar har jag fått lägga imellan. Sätter ut bilder när jag får hem den.

mvh Kimmo
 
1. Du har rätt. Inget går förbi dina ögon.

2. Bladet har också fått en extra polering :)

3. Den här kniven ska bli ett byte mot en äldre Randall kniv i bra skick o lite annat :)
En mod 14 tenite wietnam veteran från 60 talet. Paul kanske kan kolla upp vad det kan vara värt. Tror jag har gjort ett bra byte men vet inte riktigt vad den är värd. Lite pengar har jag fått lägga imellan. Sätter ut bilder när jag får hem den.

mvh Kimmo
1. Haha, man är lite skadad trots allt.

2. Det syns med en gång. Bladet får en extra "dimension".

3. Jag blir nog tvungen att se bilderna först, men ett fint ex. är värt mellan 10-16 K beroende på materialval och slidans utseende.

~Paul~
 
re

Tackar Paul.
Lite kniv skadad blir man nog :)
Tänkte just på att man kan ju kolla en del på ebay us. Ska kolla. Var en kompis som tipsade mig att där kan man kolla för lite referenser.

mvh Kimmo
 
Jag gjorde en liknande affär för några veckor sedan.

En NL5cx, en av de femtio första.
En NL5
En NL3
En G1, med kydex
En P
En tidig A1 med läderfodral
En tidig S1 med läderfodral
En svart F1 stängt läderfodral
En F1 öppet läderfodral

Nio knivar, alla NIB..... 2000 USD inkl frakt för alltihop. Det känns helt OK tycker jag.

Nu vill jag bara ha en grön Fenwick med guldtext, en sådan som Paul har :) och några fler specialare.
 
re

Grattis. :) Kan inte bli bättre. Ska man handla från staterna ska man göra det nu när dollarn är låg.

NL5cx Skulle vara kul att se bilder på om du har tid :)
 
Jag gjorde en liknande affär för några veckor sedan.

En NL5cx, en av de femtio första.
En NL5
En NL3
En G1, med kydex
En P
En tidig A1 med läderfodral
En tidig S1 med läderfodral
En svart F1 stängt läderfodral
En F1 öppet läderfodral

Nio knivar, alla NIB..... 2000 USD inkl frakt för alltihop. Det känns helt OK tycker jag.

Nu vill jag bara ha en grön Fenwick med guldtext, en sådan som Paul har :) och några fler specialare.
Fint förvärv!

Den där Fenwicken är rätt fin ;). För 12K släpper jag den som kossan släpper en blajja på betesåkern :).

~Paul~
 

Liknande trådar