re
Olika åsikter o tycken. Inga problem med det.
Olika åsikter o tycken. Inga problem med det.
1. Efter lite research så ser det ut som att stålet är Sheffields variant på AISI 1095. Bladet är förstås belagt.1. Ngt mysteriekolstål.
2. Som synes lämnar slidan en hel del att önska och bäres i machete stil på höger sida. (Många antar felaktigt att det är en vänsterslida.)
3. Manix 2 med "moonglow" scales.
OK, kul info! Tack!Jag pratade med en kille som jobbat med att tillverka MOD utgåvan hos en av alla tillverkare. På honom förstod jag det som att de hade en kravspec på stålet och härdningen men de flesta manufakturera köpte in eget som passade inom ramen. Försöker få tag på en model D i FFG och bowie, men de är luriga att hitta som bekant.
Ja slidan är ju avsett att ligga i lådan under en katapultstol eller motsv så den är ju inget konstverk! Jag har planer på att knåpa ihop en egen, eventuellt ngt i stil med Hedgehog leatherworks BK2 el. Kabar slida. Får köpa hem lite pyntiga nitar först bara, och avsätta tid.
Nej de såldes på edcforums som en forumskniv eller motsv. Man fick skriva upp sig på en lista osv. Väldigt rolig "pilla på" kniv.
Ahh kommer ihåg att jag såg en sådan guldfärgad och undrade vem som skulle vilja ha en sådan! Måste vara en plåga att skärpa HRC90 med ngt mindre än motordrivet bryne, kanske aldrig blir slött heller iofs.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |