Stort knivintresse - välj din favoritkniv

OK, låt oss göra en liten kalkyl.

Mora Bushcraft Forest kostar 199:- kronor på Classe. Ett separat tändstål kostar på GoNature 89:- kronor. Ett jämförbart diamantbryne kostar återigen på Classe 99:- kronor.

Således: 199 + 89 + 99 = 387:-

På Knivhuset kostar den nya moran 599:- kronor. Det är dryga 200:- kronor mer än om man köper prylarna separat och limmar på dem själv där hemma ;).

~Paul~

Jag berättade bara vad det av Mora rekommenderade utpriset var. Vi har den inte i sortimentet. Var inte så snabb att döma, ta reda på fakta först.

//Per
 
Kanonfin! Du börjar få en liten samling. Är det dags att känna konkurrensens vindar svepa runt mitt anlete? :)

~Paul~
 
re

Håller med Per lite grann här. Köper du olika delar till en kniv o sätter ihop det är det inte orginal längre o det kan ju betyda någonting också.
 
Jag berättade bara vad det av Mora rekommenderade utpriset var. Vi har den inte i sortimentet. Var inte så snabb att döma, ta reda på fakta först.

//Per
Sorry, men för oss konsumenter är det en oviktig detalj. Det är just riktpriset som är det intressanta i sammanhanget. Ber om ursäkt för att jag misstolkade ditt inlägg.

~Paul~
 
Yes!!! Det ska bli riktigt kul att få hålla i den numera nästan mytomspunna kniven :)


Förövrigt köpte jag nyss en opinel nr 9 - kolstål. Helt klart en favoritkniv.
En kanonkniv. Jag har den i rfr.

Opinels mest populära längd är nr 8. Personligen anser jag att nian är mer användbar tack vare det något längre bladet.

~Paul~
 
Håller med Per lite grann här. Köper du olika delar till en kniv o sätter ihop det är det inte orginal längre o det kan ju betyda någonting också.
Nej, det går förstås inte att jämföra rätt av.

Däremot kan man få en idé om i vilken prisnivå kniven bör ligga. Faktum är att integreringen mellan slida, bryne och kniv borde innebära att priset kan pressas ännu lite mer. Så min jämförelse är enligt min åsikt korrekt.

~Paul~
 
Tackar Paul.
Jag måste nog ha minst 50 Randall knivar för att konkurera med dig men det kommer heh heh...
Hur går det med tankarna om kniven vi diskuterade tidigare?
Hahah, nej riktigt så många behöver du inte. Det räcker med en. Jag syftar på den "Bird and Trout" som Gary Francis Powers blev nedskjuten med i sitt U2 plan över Sovjetunionen 1960 ;).

~Paul~
 
re

Joodu, Paul. Finge man tag på den orginal kniven som han hade så skulle man nog få sälja av mycket av sin egendom för att äga ....
 

Liknande trådar