Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Låter bra Seved!

Förresten är det någon som har noterat den här nykomlingen?

Det är en ny mora i två utföranden med inkluderat tändstål, dilamantbryne samt med två bältesclips. Bladet är i Sandvik 12C27, vilket gjorde i alla fall mig lite förvånad med tanke på tändstålet.

~Paul~

Bilagor

• Morakniv-Survival-grey(3).jpg
    Morakniv-Survival-grey(3).jpg
    25.8 KB · Visningar: 682
  • Morakniv-Survival-lime-black-smal.jpg
    Morakniv-Survival-lime-black-smal.jpg
    13.9 KB · Visningar: 600
Är det inte combat så är det survival som gör det, dessutom brynplån osså ny modell.
Kan inte hålla med om de omtalade beloppen, men håller med om att vinsten bör bli god, förutsatt den säljer. Inte intresserad alls.

Senast ändrad:
Kan inte hålla med om de omtalade beloppen, men håller med om att vinsten bör bli god, förutsatt den säljer.

OK, låt oss göra en liten kalkyl.

Mora Bushcraft Forest kostar 199:- kronor på Classe. Ett separat tändstål kostar på GoNature 89:- kronor. Ett jämförbart diamantbryne kostar återigen på Classe 99:- kronor.

Således: 199 + 89 + 99 = 387:-

På Knivhuset kostar den nya moran 599:- kronor. Det är dryga 200:- kronor mer än om man köper prylarna separat och limmar på dem själv där hemma ;).

~Paul~

re

Mora kniven är häftig i sig men håller med om att linjerna är fel. Förstår inte riktigt varför en så gammal erkänd knivfabrik inte tänker så mycket på det estetiska med linje föringen. Tittat man på rygg linjen så stör det ögat ätt rejält. Iallafall mig . Varför kan man inte sänka linjen o göra dem mer i linje med bladet fast från ca 2mm ovanför bladet. Borde inte vara en kostnads fråga att göra då det inte kam kosta mer än att göra den rygg linje föringen de har nu.? Tycker dem att skaftet blir mindre brett då så kan de ju sänka lite formerna från mag sidan istället för att få samma ergonomi fast med mer harmoni för handen som det skulle bli. Några tankar bara.

Nu till annat.:)
Blev glatt överraskad igen när jag kolla runt mina mail lite o såg att jag lyckats ro i hamn en liten deal igen. Som ni vet så samlar jag på de här lite äldre Randall knivarna från Bo Randalls tid. Gubben dog ju redan på 80- talet så därför vill jag just de knivarna som gjordes innan han dog och bara i knivar som är i mycket bra skick :)
Den här kniven har jag nu inkommande o det är en Randall mod 5-6 sen 60 talare. Stag. Faan vad kul det ska bli igen. Jag har nog blivit lite av en fanatiker heh heh..
mvh Kimmo Lilja
5534250310_d4cd5d989d.jpg

5533669189_a1f98f6ece.jpg

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg