Jag har tidigare visat 2 av mina knivar & här kommer resten som jag oftast använder.
Eftersom jag jagar mycket & går med hund (tysk jakt terrier) så används knivarna mycket..
1: Gerber (mark2 tror jag); används bara när jag går med hund på grismarker & till eftersök.
men skall bytas ut när Seved har hunnit göra ett blad som vi har ritat efter mina önskemål(ingen press Seved...) ingen fånglina på den & det av en bra anledning....( enligt mig iallafall)
2: Seved har gjort bladet & jag satt ihop, dessert ironwood,mässings rör,svart epoxy & svart vulcan fibrer.
3: Seved har gjort bladet: svart micarta,rostfria pins & röd vulcanfibrer.
4: enzo blad, orange G-10, rostfria colby pins,svart vulcan fibrer( gjorde den efter att jag tappat TK6 & inte hittade den bland löv & buskar. hittade TK6 vid senare tillfälle..)
5:Fällkniven TK2
6:Fällkniven TK6
7: Spyderco Delicia
har oftast Spyderco runt halsen i ett kydex fodral, riktigt praktiskt när man behöver en kniv till småsaker(används oftast för att ta ur djur med, lätt att komma åt överallt.). Sen har Seveds knivar fått tjänstgöra den här säsongen till allt ifrån fixa eld till avsluta dåliga skott ifrån pass skyttar...... mycket nöjd.
Så jag brukar ha 3 knivar när jag jagar.