2. Nej, det skulle jag inte vilja ha. I stället så borde man utforma forumet på ett sådant sätt att även försäljarna/butikerna/knivmakarna hade ett eget subforum. Precis som det är på det amerikanska BladeForums:
http://www.bladeforums.com/forums/forumdisplay.php?s=&daysprune=14&f=673
Risken är annars att man blir övesvämmad med reklam inne i knivtrådarna.
~Paul~
Paul, du missförstår mig. Jag anser inte att det är ok med reklam här på forumet, men jag tänker så här.
1. Seved visar sina knivar här på forumet. Inte för att sälja dem, men gillar man dem kan man kontakta honom för att handla, Han använder även detta forum för att med hjälp av oss skapa en produkt vi vill ha som utsidankniv.
2. Knivhuset talar fördelaktigt om en produkt han kan sälja, men länkar oss inte vidare eller uppmanar oss att köpa. Han säger att han själv gillar kniven som privatperson vilket han mycket möjligt kan få göra trots att kanske du och absolut jag inte ser några fördelar hos dessa knivar.
De ovanstående 2 exemplen är inte som jag ser det helt opartiska men håller sig utanför vad som är att betrakta som ren försäljningspropaganda.
För att kunna vara med här och bidra som personer måste man ju beakta att den ena gör sina egna knivar och den andra har försäljning. Det är ju liksom följder av deras engagemang.
Jag tror det är svårt att använda bladeforums som ett exempel eftersom vi här skulle få vara lyckliga över ett eget subforum över huvud taget. Bladeforums är ju ett utmärkt ställe att vara på och skriva och läsa men det är nåt speciellt att diskutera på eget språk.
Bosse