Ja du menar ett subforum här ja.
Seved
Ja, precis.
~Paul~
Ja du menar ett subforum här ja.
Seved
Ja, precis.
~Paul~
Fast jag tror inte att det behövs. De måste trots allt vara medvetna om det stora intresset för knivar. Det är ju för fasen halva mängden inlägg på allmänforumet!He he vi får väl mailbomba moddarna
Seved
Fast jag tror inte att det behövs. De måste trots allt vara medvetna om det stora intresset för knivar. Det är ju för fasen halva mängden inlägg på allmänforumet!
~Paul~
Där ser man. Vi borde göra som England . God Save The Queen!Ja dom borde vara medvetna om det. För det är som sagt mycket inlägg om knivar och det är ju en viktig del av friluftslivet. Englands BCUK har en speciell avdelning för det.
Seved
5. Det är alltid trevligt. Låt dem bara inte skära sig på din kniv .
6. Absolut. Inga dåliga knivar trots allt. Det är bara det att jag personligen prioriterar stål, trots allt.
7. Fast det beror väl på vilken modell man tänker på?
~Paul~
Där ser man. Vi borde göra som England . God Save The Queen!
~Paul~
1. Inte så konstigt. Knivbladet är differentiellt härdat. Bladryggen har en hårdhet av ca 40 HRC.1. triflexen är skarpslipad på ryggen för bättre funktion med elsstål men den skärpan höll inte särkilt länge.
2. Den triflexen jag fick var inte riktigt vass utan det krävdes en omslipning innan den blev riktigt bra. Där imot så har jag känt på en annan och den var inte riktigt vass vid leverans.
3. På den kniven ja fick så såg det ut som om det var en mycket liten sekundär egg.
4. Kommer att byt ut min Mora 711 till triflexen.
5. Har inte haft hjärta att försöka ha sönder kniven än , men en så länge så har den hållt väldigt bra. och då har jag täljt, fält träd och bankat på tam ved.
6. har man alla 4 så ka man välja färg på slidan och hänget efter hur man kännr sig
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |