Ja, det är jäkligt synd. På det här viset kan man ju inte ta ut svängarna. Lite Crucible, Latrobe eller Admiral kan aldrig vara fel .
~Paul~
Javisst det blir lite lättare att laserskära. Japp det vore mumma det. Det vore lite enklare så.
Seved
Ja, det är jäkligt synd. På det här viset kan man ju inte ta ut svängarna. Lite Crucible, Latrobe eller Admiral kan aldrig vara fel .
~Paul~
1. Ämnet är tyvärr för stort. Det finns alltför många märken och modeller som är så mycket bättre än Global. Bara för att nämna några:1. När ämnet kockknivar ändå berörts skulle jag som novis inom området gärna få lite tips om kockknivar värda namnet. Gärna i olika prisklasser om möjligt.
2. Jag tyckte att dePauls beskrivning av Global-knivarna var väldigt intressant då just det märket oftast är det som kommer upp när prylgalningarna hetsar upp varandra runt fikabordet.
1. 24 cm bladlängd betraktas i yrkeskretsar som en standardlängd. Skall du bara köpa en enda kockkniv så är det denna längd som gäller.1. Den såg lång ut på bilden.
2. Satake No Vac 21cm
3. Atlantic Chef Professional Chefs Knife 24cm
4. Frun använder oftast Sataken och jag Atlantic Chefen. Den sistnämda är lite tyngre vilket jag gillar. Sataken tycker jag känns som ett stycke stansad plåt...
5. Nu blev jag väldigt intresserad plötsligt - den 25e närmar sig...
Beror på vilken modell du köper . HD och FH är tämligen tillgängliga. KD är däremot en dröm för de flesta.Fasen, kultvärdet av att ha en Hattori måste ju slå det mesta... Får man sälja bilen för att ha råd med en eller?
/Fredrik
Sorry för overflowing.
Här är mina tre R2 knivar.
~Paul~
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |