Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Sista bilden på kniv jag har hemma. En rejäl brödsåg från jernbolaget. Ca 36 cm och stadig och fin. Lägger även till en bahco husmorsserie och ea berg.

Bilagor

• _20180225_181727.jpg
    _20180225_181727.jpg
    13.6 KB · Visningar: 530
  • _20180228_133940.jpg
    _20180228_133940.jpg
    14.7 KB · Visningar: 532
Slänger in en fråga eftersom jag har slut på knivar att lägga upp.

Denna kniv ingår också i min samling som jag inte har tillgång till. Min fråga är vad är den till för? Kan inte komma på vad böjen ska användas till tillsammans med knivens vanliga egg. Kniven är bara märkt rostfritt stål sweden.

Bilagor

• _20180301_192852.JPG
    _20180301_192852.JPG
    61.3 KB · Visningar: 403
1. Den var riktigt fin! Tycker om att den har en mer rak profil.

2.Kan inte komma på vad böjen ska användas till tillsammans med knivens vanliga egg.
1. Jo, den är fin. Dock föredrar jag trots allt KN-s brödkniv eftersom den är tillverkad i tunnare bladstål.

2. Ärligt talat så ser jag inte riktigt på din bild hur spetsen ser ut. Har du ingen skarpare/mer detaljrik bild?

~Paul~

Tyvärr inte eftersom jag inte har kniven hemma. Den är rundad som en halvcirkel i toppen och har ett väldigt tunt blad.

1. Delican är eventuellt ett undantag. Men alla mina Military, Paramilitary plus en hel drös andra modeller har denna sträva känsla.

2. Jo, det vill gärna kosta lite :).

~Paul~

Som sagt, man kanske vänjer sig. Det är ju lätt att bli kär i Spyderco - i vart fall USA och Japan-produktionen (Seki City). Kanske särskilt USA-produktionen. Inget Kina-skit.

Finish och teknisk design är ju väldigt bra. Ingen slarvig cynism i tillverkningsprocessen.
Samma sak tycker jag man kan uppleva med Esee.

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg