De ska släppa en Bushcraft "Tactical" i år också, fick jag precis lära mig..
Jag hoppas verkligen att det här inte stämmer!
Var har du hört/sett detta?
/Lux
De ska släppa en Bushcraft "Tactical" i år också, fick jag precis lära mig..
Sommaren närmar sig och jag tänkte höra med er om någon besökt någon fabriksförsäljning eller outlet i Sverige som är värt ett besök om man är i trakterna.
... Hur är det med Eskilstuna?
Som vanligt så är det en del detaljer som jag skulle vilja ändra på på den här modellen. Självklart börjar jag med skålslipningen. En SwayBack Jack bör enligt min åsikt äga ett flatslipat blad.Mycket "tacticool"-snack nu :-D
Den här anlände i brevlådan för en stund sedan. Inte alls taktisk-faktisk. Men den har helt klart anknytning till "Hawaii-pizza med extra lök"-samtalet tidigare i tråden. Återkommer med en presentation så småningom.
Annars trodde jag inte att det var något mer i CRKTs katalog som lockade, men så dök den här upp som sagt. Modern tolkning av en klassisk engelsk "sway-back".
Brevbäraren är en snäll person som kommer med paket
Inte det minsta bushcrafttacticoolspecial[/CENTER]
/ J
Det har utförts en del tester med syfte att bestämma vad som funkar bäst. De mest kända testerna har utförts av Emeritus Professor John D. Verhoeven vid Department of Materials Science and Engineering, Iowa State University, Ames, IA.Jag bryter helt ogenerat in med en strigel-fråga till experterna! ;-)
För en tid sedan köpte jag en strigel och har använt den helt utan tillsatser... Har dock läst om diverse olika preparat att behandla lädret med för bättre resultat? Autosol t.ex.
Är det något som rekommenderas? Ska jag isf bara använda det på halva strigeln och behålla den andra halvan "naturell" till slutfinishen?
Strigeln i fråga är http://www.knivbutik.se/rakknivar/581-strigel.html om det har någon betydelse.
Med vänlig hälsning, dubbel-v
Jag hoppas verkligen att det här inte stämmer!
Var har du hört/sett detta?
/Lux
Det var som tur var inte lika illa som jag trodde först...
Jag såg en Mora med 7mm tjockt blad och tantospets framför mig...hemska tanke...
/Lux
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |