Liggunderlag för "onödigt" långa personer?
Hej, är det någon som kan tipsa om "självuppblåsande" liggunderlag för personer som är en sisådär 2m långa? Har kollat runt på nätet och i butiker på stan i flera dagar och inte hittat något vettigt?
Jag har några spec.krav som jag försöker gå efter...
-Inte för dyrt, d.v.s. runt 1000kr är min smärtgräns, visst några hundringar till om något perfekt hittas.
-Får inte vara för stort när det är hoppackat, vikten spelar mindre roll då det ska tas med på tvåhjuligt motorfordon men självklart inget svintungt.
Finns det några rekommendationer hos expertgruppen här eller ska jag kanske helt sluta leta efter ett extra långt, behöver jag det ens alls? Användningsområdet kommer vara enkel hederlig camping i kupoltält på högst varierande underlag, främst vår, sommar och höst.
Anledingen till att jag tror mig behöva ett längre än de standard på 183cm som de flesta är att jag tidigare har nyttjat just ett sådant vid olika tillfällen och vis av erfarenheten så vaknar jag ofta med antingen kalla fötter eller kall nacke, det räcker liksom inte till, trots idoga försök att bygga upp med persedlar under huvudet för att maxutnyttja längden.
Har fått förslaget av en vän att skarva ihop två vanliga cellplastliggunderlag, det är min sista utväg men det tar nog för mycket packvolym är jag rädd...
Tacksam för alla tips och idéer!
//Ph