Hjälp STF ur krisen
Hej, jag började skriva ett inlägg där jag tackade för alla de fina, förstående, stöttande kommentarerna... men då hade jag missat sid två i denna tråd...
Snälla, snälla, sluta spekulera, sluta dra egna slutsatser. Allt finns att läsa i vår årsberättelse och är det någon fråga vi missat att besvara där är du varmt välkommen att kontakta mig eller någon annan på STF. Vi har inga hemligheter.
https://www.svenskaturistforeningen.se/om-stf/arsberattelser/
Tillbaka till mitt tack.
Tusen tack till er alla som har skrivit här, eller kontaktat oss på annat sätt de senaste veckorna. Tack! Det är jäkla tufft nu, Idag har jag till exempel lagt ut en nyhet på vårt intranät om att 60% av mina kollegor på huvudkontoret är uppsagda eller permitterade... Det gör ont. Alla mina kollegor är sanna eldsjälar, skulle säga att 99 procent jobbar på STF just för att det är STF. Man går till jobbet med stolthet, man känner att man på riktigt gör skillnad och inte bara för sig själv utan för generationer framöver.
Nu behöver STF all hjälp för att klara sig genom krisen. Idag startade vi en insamlingskampanj. Här kan ni läsa hur ni gör för att stötta, om ni vill såklart, här kan ni också läsa om varför STF behöver stödet. Sprid den gärna i era kanaler.
www.svenskaturistforeningen.se/raddaSTF
Förlåt om detta meddelande blev lite för personligt och långt från min sida, men jag har jobbat på STF i 15 år, en arbetsplats jag hade tänkt att stanna på några år, men det går inte att sluta frivilligt. Jag är otroligt stolt över allt STF gör. Mina kollegor, våra värdar, våra ideella eldsjälar...Det är ingen kassako, det är ingen som sitter och tjänar pengar på sista raden. Det är äkta.
Passar på att önska er alla en fin helg. Njut av naturen i din närhet.
Varma hälsningar Jenny Engström, kommunikationsansvarig på STF
Vill du nå mig finns jag på
jenny.engstrom@stfturist.se