Nordesjö; sa:Man kan ju tycka att det är en smula hycklande att i princip hävda att du kan dricka öl för att det är gott, medan vi INTE kan dricka whisky för att det är gott.
Vad jag har vill ha sagt är att det finns alkoholfria alternativ som smakar lika bra, även till Whisky. Har du provat någon gång? Väljer man då alternativet med alkohol är det inte enbart för smakens skull.
Nordesjö; sa:Det är klart att det finns en njutning i att dricka alkohol och må gott av giftets effekter, men mängden man eventuellt konsumerar till fjälls är så liten att det verkliga självbedrägeriet vore att påstå att det INTE är smaken man njuter av utan fyllan.
Jag har aldrig rackat ner på någon av er för att ni konsumerar för stora mängder när ni er ute (om du inte är en av danskarna jag mötte). Tydligen väldigt känsligt för många det här, och många ömma tår. Vill jag själv njuta vill jag vara fri från droger när jag är ute. Först då kan jag ta till mej alla intryck till 100%. Som någon (du?) sa tidigare i annan tråd så är naturupplevelsen min verklighetsflykt och det är fullt tillräckligt för min del.
/g