Nordesjö; sa:Vad händer om du vill hålla på och gräva samtidigt som du kokar käk?
En äkta prylnisse har alltid dubbel uppsättning med sig
Nordesjö; sa:Vad händer om du vill hålla på och gräva samtidigt som du kokar käk?
roggi; sa:Nordesjö; sa:Vad händer om du vill hålla på och gräva samtidigt som du kokar käk?
Hujedamej, så stressigt måste man väl ändå inte ha det när man frilufsar.
strand; sa:En äkta prylnisse har alltid dubbel uppsättning med sig
Schneeberger; sa:Tänkte vara lite klurig och använda spaden som underlägg till MSR-köket istället för att ha med en extra pryl för att ställa det i snön.
Uffe
roggi; sa:Nordesjö; sa:Vad händer om du vill hålla på och gräva samtidigt som du kokar käk?
Hujedamej, så stressigt måste man väl ändå inte ha det när man frilufsar.
thureb; sa:Det där med plastsmältningen av ett MSR-kök var dålig reklam för köket. Värmen skall ju göra nytta i kastrullen inte smälta snön under köket.
Så jag är ännu mer nöjd med mitt KAP-kök efter att ha läst inlägget ovan.
Jag tycker att lacken på spadbladet på min BD-spade har en funktion så att spaden inte skall bli full med fastfrusen snö. Jag skulle därför inte använda spaden som kökhylla om jag riskerade att förstöra lack och eller härdning av spadbladet.
Thure
_Erik_; sa:thureb; sa:Det där med plastsmältningen av ett MSR-kök var dålig reklam för köket. Värmen skall ju göra nytta i kastrullen inte smälta snön under köket.
Så jag är ännu mer nöjd med mitt KAP-kök efter att ha läst inlägget ovan.
Jag tycker att lacken på spadbladet på min BD-spade har en funktion så att spaden inte skall bli full med fastfrusen snö. Jag skulle därför inte använda spaden som kökhylla om jag riskerade att förstöra lack och eller härdning av spadbladet.
Thure
Jag har ett XGK. Brännaren sitter ju direkt i bottenplattan så den blir väldigt varm.
Personligen värderar jag hög effekt och att köket alltid fungerar högre än om det blir varmt på undersidan, således är jag nöjd med mitt kök.
Nordesjö; sa:Nej, det är klart att hela gänget måste sitta med en leende på läpparna och glo på hönsgryta med curry som kokar upp och inte ens får gå och skita eller resa tält innan maten är klar. Annars är man ju en sönderstressad stadsbo som inte vet hur man kopplar av.
Eller vad menar du?
_Erik_; sa:Och att inte kunna skyffla snö från tältet tex under tiden man smälter snö är dumt, dessutom är spaden bra för att hämta snö till köket med.
roggi; sa:För att relatera till inledningen av denna tråd håller jag dock fortfarande fast vid att man kan använda spaden som underlägg.
roggi; sa:För att relatera till inledningen av denna tråd håller jag dock fortfarande fast vid att man kan använda spaden som underlägg.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Hajkbricka för multifuelkök | Kök och brännare | 16 |