Raskesven, vad tråkigt att du far ut i personanrepp istället för att försöka föra en saklig argumentation.
Hursomhelst, det som många kallar skog eller "natur" är de facto (ur skogsägarnas synvinkel) produktionsmark för virke, på samma sätt som jordbruksmark är för olika slags grödor, det finns till och med lagstiftning för detta. Denna virkesproduktion är dessutom sedan långa tider en av huvudnäringarna i det här landet, vilket ju förklarar varför lagstiftningen finns där till att börja med. Dessutom är vargen alltså
inte ett nödvändigt inslag i faunan för att upprätthålla ekologisk balans i den svenska skogen (generellt). Däremot är varg och andra rovdjur direkt skadliga för de som bedriver boskapsuppfödning eller ägnar sig åt jakt där varg finns, av det enkla faktum att rovdjuren lever av att mumsa i sig andra djur (vilket ju var själva kontentan i studien om Yellowstone och dess vargar).
Är jag då en kallhamrad cynisk storstadsmänniska som ger blanka fan i naturen? Cynisk må jag väl vara, men naturen bryr jag mig om.
Dock är vargar utifrån många perspektiv en lyx som man kan unna sig om man själv har råd med dem. Nå, men om svenska folket idag kanske faktiskt har råd med dem, ska vi då inte unna oss en stor vargstam? Tja, kan man bara lösa de tillhörande konflikterna så varför inte.