Så ni hade inte tid att fira midsommar igår?
@erephus
Du är en lustig en som märker ord och tycker att det är noga med hur man uttrycker sig. Men du (in-)ser inte, vill inte begripa att när jag säger att staten lovat bort min mark, eller att staten lovat bort rådigheten över min mark, så blir effekten för mig som markägare i flertalet fall densamma. Det vill säga att jag gått förlustig rätten att bestämma över min mark. Du verkar inte hysa någon förståelse för att det är irriterade och försvårande för mig i den dagliga skötseln av marken och inte heller att det är stötande för både mitt och det allmänna rättsmedvetandet.
I inlängg #362 kommer du med en besynnerlig harang om att jag med för fint språk eventuellt lurar folk att tycka sådant de egentligen inte håller med om. Det finns ett ord för det du håller på med. Det kallas för desinformation, vilseledande argumentation/information. Det är ohederligt som debatteknik och görs undantagslöst i oärliga avsikter.
Varför skulle inte vi haft tid att fira midsommar?
Om jag eller någon annan inte gjorde det, firade midsommar, vad har det för betydelse?
Att du menar en annan sak än det du skriver betyder inte att två olika saker är likadana. Att staten gett mig möjlighet att stå på din mark betyder inte att staten gett mig din mark eller tagit bort möjligheten att bestämma över din mark..
Men så är det du har slängt ut saker som "propagandalagstiftning", "vänstervriden press", "indoktrinering via en undermålig skola", påståenden om att allemansrätten betyder att någon annan blivit lovad din mark och annat.
Ja det är exakt det som du avslutar med, desinformation och oärlighet.
T.ex. du påstår att det skulle vara som så att allemansrätten är stötande för det allmänna rättsmedvetandet, bara för att du tycker så ... det är ju inte vilseledande alls.
Allemansrätten är försvårande för den dagliga skötseln av din mark, på vilket sätt?
Senast ändrad: